به گزارش ایران دکونومی، در ایران نیز همچون سایر نقاط جهان، بازار رمزارز با استقبال عجیب سرمایه‌گذارانی روبرو شده است که از بازارهای سنتی ناامید هستند. طبق برآورد اتاق بازرگانی 29 درصد ایرانی‌ها وارد بازار رمزارزها شده‌ و از ارزهای دیجیتال استفاده یا روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده‌‌اند. ۷۷ درصد این تعداد با هدف حفظ ارزش پول پا به این بازار گذاشته‌اند.

عدم ثبات اقتصادی و وجود انتظارات تورمی سبب شده که مردم اغلب بدون دانش کافی و در نظر گرفتن مبانی سرمایه‌گذاری، رفت‌و‌آمد عجولانه‌ای به بازارهای مختلف داشته باشند و لازم است که مسوولان تدبیری اساسی برای مدیریت این رفتارهای هیجانی بیندیشند. در این راستا «حمید جبلی» رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران، در پاسخ به سوال خبرنگار ایران دکونومی به این موضوع پرداخت که چرا صدا و سیما، برنامه های تخصصی در حوزه کریپتو تولید نکرده است؟

«جبلی» رییس سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: «برنامه‌های آگاهی بخش در حوزه رمزارزها، فرصت ها و تهدیدها، چالش هایی که در این زمینه وجود دارد و همین طور آشنایی آحاد جامعه با این حوزه به جهت استفاده اقتصادی از آن جزو برنامه های ما بوده و در شبکه های مختلف صدا و سیما همچون شبکه آموزش تولید شده است؛ منتها باید قبول کنیم کافی نبوده و باید بیشتر به این حوزه پرداخته شود.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array