به گزارش ایران دکونومی، بر اساس اطلاعات گمرک، واردات موبایل به کشور، در پاییز، ۴۰ درصد بیشتر از میانگین واردات در ۶ ماهه نخست بوده است و روند رو به رشدی را طی کرده است.

بر همین اساس در ۱۴۰۲ بیش از ۹ میلیون گوشی موبایل به کشور وارد شده است که حدودا ۲ میلیارد دلار ارزش دارد.

عدد دقیق گوشی های وارد شده در این ۸ ماه، ۹میلیون و ۲۶۸ هزار و ۳۳۹ دستگاه بوده که به روش‌های تجاری و مسافری به کشور وارد شده‌اند. ارزش این گوشی‌ها یک میلیارد و ۹۳۸ میلیون و ۵۵۳ هزار دلار برآورد شده است.

بر اساس آمارهای گمرک، ۹۶ درصد گوشی‌ها به شیوه تجاری وارد شده‌اند و ارزشی بیش از یک میلیارد و ۷۴۰ میلیون دلار دارند. ۳۳۹ هزار و ۵۴۲ گوشی نیز با ارزش ۱۹۷ میلیون و ۸۰۷ هزار دلار نیز به صورت مسافری وارد شده‌اند.

گمرک موبایل گوشی

گمرک: واردات گوشی موبایل رو به رشد است

داده‌های آبان و شهریورماه گمرک نشان از افزایش واردات گوشی موبایل به کشور را دارد. طبق این داده‌ها از ابتدای سال تا پایان شهریورماه سال ۱۴۰۲، درمجموع ۶ میلیون و ۴۳۵ هزار و ۱۴۱ دستگاه تلفن همراه به دو شیوه تجاری و مسافری وارد کشور شده بود. حال در عرض دو ماه بیش از دو میلیون و ۸۳۳ هزار تلفن همراه وارد شده است که ۴۰ درصد بیشتر از میانگین واردات طی ۶ ماه نخست سال است.

گمرک در اردیبهشت‌ امسال اعلام کرد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۲.۸ میلیارد دلار صرف واردات تلفن همراه شده است. حال در صورت ادامه روند موجود در سال جاری، احتمالاً ارزش دلاری واردات تلفن همراه طی امسال از ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت. این درحالیست که در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۴.۱ میلیارد دلار صرف واردات تلفن همراه به کشور شده بود.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array