به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، گزارش مالی فصل سوم کارخانه خودروسازی تسلا منتشر شده و نتایج به‌دست‌آمده در این گزارش از پیش‌بینی کارشناسان کمتر بوده است.

کمپانی تسلا در سومین فصل مالی سال 2023، تقریباً 435 هزار دستگاه خودرو را به بازار عرضه کرده است. این آمار از عدد تخمین‌زده شده توسط کارشناسان Wall Street کمتر بوده و حدود 7% نسبت به عملکرد فصل مالی گذشته نیز کاهش داشته است. به گفته این کمپانی، به‌علت توقف موقتی تولید کارخانه‌ها، میزان تولید و عرضه به‌طرز چشمگیری کاهش یافته است.

در نتیجه انتشار این اخبار، ارزش سهام تسلا حدود 2% افت کرده و به 247 دلار به ازای هر سهم رسید.

تسلا

سیر نزولی تسلا در سال 2023

این کمپانی در بیانیه خود نوشت: “براساس مفاد جلسه گزارش مالی فصل گذشته، کاهش متوالی نرخ تولید و عرضه محصولات تسلا به دلیل توقف موقتی فعالیت کارخانه‌ها به‌منظور آپگرید کردن سیستم‌ها و زیرساخت‌ها بوده است. هدف سال 2023 ما که عرضه 1.8 میلیون دستگاه خودرو به بازار است، بدون تغییر پابرجا باقی خواهد ماند”.

مدیرعامل این کمپانی، ایلان ماسک در طی جلسه گزارش مالی فصل دوم این کمپانی هشدار داده بود که به‌علت توقف موقتی فعالیت کارخانه و بهبود زیرساخت‌ها، میزان تولید و عرضه محصولات این کارخانه افت قابل‌توجهی خواهد داشت. ماسک در آن زمان اطمینان‌خاطر داده بود که تسلا هنوز هم قصد دارد 1.8 میلیون دستگاه خودرو را در سال 2023 روانه بازار کند.

در جلسه اخیر گزارش مربوط به فصل سوم مالی، تسلا مجدداً بر هدف نهایی خود تأکید کرد و گفت تا این لحظه بیش از 1.32 میلیون خودرو را به بازار تحویل داده است. برای رسیدن به هدف 1.8 میلیونی، حدود 480 هزار دستگاه خودروی دیگر باید روانه بازار شود!

نتایج ناامید کننده گزارش مالی فصل سوم تسلا پس از تولید 479 هزار دستگاه و تحویل حدود 466 هزار دستگاه در فصل مالی گذشته منتشر شده است. آمار مربوط به این فصل مالی نسبت به همین بازه زمانی در سال گذشته باز هم حاکی از رشد نسبتاً کُندی می‌باشد. تسلا در فصل سوم مالی سال 2022 حدود 366 هزار دستگاه تولید کرده و حدود 344 هزار خودرو به مردم تحویل داده بود.

به گفته این کمپانی، جلسه مربوط به گزارش مالی این فصل حدود دو هفته دیگر، در تاریخ 18 اکتبر برگزار خواهد شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array