به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، پس از ریزش نسبی مخاطبان سرویس استریم Disney+، کمپانی دیزنی در جدیدترین جلسه گزارش مالی این کمپانی اعلام کرد برنامه‌های اشتراکی این سرویس شامل افزایش قیمت خواهند شد.

این دومین افزایش قیمت در این سرویس استریم در طی 12 ماه گذشته است. در اکتبر سال 2022، کمپانی دیزنی هزینه برنامه‌های اشتراکی مختلف سرویس Disney+ و Hulu را نسبت به قبل افزایش داده بود.

در حال حاضر، لیست فعلی برنامه‌های اشتراکی سرویس Disney+ پس از افزایش هزینه‌ها به شرح زیر می‌باشد:

  • اشتراک یک ماهه Disney+ (بدون نمایش تبلیغات): 13.99 دلار/ قیمت قبلی: 10.99 دلار
  • اشتراک یک ماهه Hulu (بدون نمایش تبلیغات): 17.99 دلار / قیمت قبلی: 14.99 دلار
  • اشتراک یک ماهه ESPN+ (با نمایش تبلیغات): 10.99 دلار / قیمت قبلی: 9.99 دلار
  • مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu و ESPN+ (همگی با نمایش تبلیغات): 14.99 دلار / قیمت قبلی: 12.99 دلار
  • مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu (بدون نمایش تبلیغات) و ESPN+ (با نمایش تبلیغات): به‌صورت ماهانه 24.99 دلار / قیمت قبلی: 19.99 دلار

همچنین کمپانی دیزنی از یک برنامه اشتراکی ماهانه جدید برای مجموع اشتراک‌های Disney+ و Hulu به قیمت 19.99 دلار بدون نمایش تبلیغات رونمایی کرده است.
اشتراک هردوی این سرویس‌ها به همراه نمایش تبلیغات به همان قیمت قبلی 7.99 دلار عرضه خواهد شد. به گفته این کمپانی، تعرفه‌های جدید از تاریخ 12 اکتبر سال میلادی جاری بر همه حساب‌های کاربری اعمال خواهند شد.

دیزنی

ریزش مخاطبین سرویس‌های استریم دیزنی

میزان کاربران داخلی سرویس استریم Disney+ در نواحی ایالات متحده آمریکا و کانادا با افت مواجه شده و در طی سه ماه گذشته از 46.3 میلیون نفر به 46 میلیون نفر کاهش یافته است.
بیشترین ریزش مخاطبین این فصل مالی کمپانی دیزنی متعلق به سرویس Disney+Hotstar در کشور هند بود. جمعیت کاربران این سرویس با افتی شدید از 52.9 میلیون نفر به 40.4 میلیون نفر رسیده است.

یکی از مهم‌ترین دلایل این ریزش مخاطبین، از دست دادن حق دیجیتال پخش لیگ برتر کریکت هند (Indian Premier League – IPL) توسط دیزنی بوده است.
سرویس استریم JioCinema که کمپانی عظیم Reliance مالک آن است؛ برای جذب بیشتر مخاطبین تمام مسابقات لیگ برتر کریکت را به‌صورت رایگان پخش کرد.
سرویس استریم Hotstar (تحت‌نظارت دیزنی) در اقدامی مشابه اعلام کرده که مسابقات پیش‌روی Cricket World Cup اکتبر سال جاری را به‌صورت رایگان پخش خواهد کرد.

مدیرعامل دیزنی، باب ایگر، که سال گذشته مجدداً به این کمپانی بازگشت؛ در جلسه گزارش مالی این فصل از سرمایه‌گذاران خود خواست تا “بر ریزش مخاطبین سرویس استریم Hotstar در کشور هند تمرکز نداشته باشند؛ زیرا این مسئله تأثیر چندانی بر آمار مالی بخش “عرضه مستقیم به مصرف‌کننده” (D2C ) نخواهد داشت”.

همچنین ایگر اعلام کرد که برنامه‌های اشتراکی دارای تبلیغات سرویس‌های استریم کمپانی دیزنی در کشورهای بیشتری مانند کانادا و نواحی اروپا در دسترس کاربران قرار خواهند گرفت. در دسامبر سال گذشته، دیزنی در اقدامی برای رقابت با نتفلیکس از برنامه اشتراکی دارای تبلیغات برای مخاطبین ساکن آمریکا رونمایی کرده بود.

میزان درآمد کل کمپانی دیزنی نسبت به بازه زمانی مشابه در سال گذشته حدود 4% افزایش یافته و به 22.33 میلیارد دلار رسیده است.
با این وجود، کارشناسان روزنامه Wall Street Journal رقم 22.53 میلیارد دلار را برای این فصل مالی کمپانی دیزنی پیش‌بینی کرده بودند.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array