به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در 25 جولای (3 مرداد)، سنای ایالات متحده از قوانین دو حزبی حمایت کرد که شرکت‌های آمریکایی را موظف می‌کرد تا هرگونه سرمایه‌گذاری در فناوری‌های چینی را گزارش کنند.

سنا با 91 رای موافق در برابر 6 رای موافق از اصلاحیه قانون مجوز دفاع ملی (NDAA) حمایت کرد که پیش‌بینی می‌شود در اواخر سال 2023 اجرا شود.

این اصلاحیه، شرکت‌های آمریکایی را ملزم می‌کند تا آژانس‌های فدرال را از سرمایه‌گذاری‌های خارجی در فناوری‌های چینی، از جمله نیمه‌رساناهای مورد استفاده در هوش مصنوعی (AI) مطلع کنند.

سناتور دموکرات باب کیسی (Bob Casey) و سناتور جمهوری خواه جان کورنین (John Cornyn) این اصلاحیه را نوشتند که نسخه‌ای از قانون شفافیت سرمایه‌گذاری خارجی است که خطرات سرمایه‌گذاری خارجی ایالات متحده در کشورهایی مانند چین را هدف قرار می‌دهد.

کیسی در مورد حمایت خود از این اصلاحیه اظهار داشت:

“ما به این نوع اعلان سرمایه‌گذاری خارجی نیاز داریم تا بفهمیم که چقدر فناوری حیاتی را از طریق این جریان‌های سرمایه به دشمنان خود منتقل می‌کنیم.”

شرکت

او در پایان گفت که با چنین اطلاعاتی، ایالات متحده می‌تواند خود را در موقعیت کنترل آینده اقتصادی قرار دهد.

پیش‌بینی می‌شود که نسخه فعلی این لایحه تا پایان هفته از طریق سنا به تصویب برسد و سپس با لایحه دیگری که پیشتر در مجلس نمایندگان تصویب شد تطبیق داده شود و در نهایت به میز رئیس جمهور جو بایدن برسد.

این اقدامات جدید در حالی صورت می‌گیرد که ایالات متحده و چین به روابط متقابل پیرامون فناوری‌های نوظهور ادامه می‌دهند.

در 28 ژوئن (7 تیر)، مقامات ایالات متحده اعلام کردند که در حال بررسی محدود کردن قدرت محاسباتی در تراشه‌های نیمه هادی برای کاهش جریان تراشه‌های هوش مصنوعی موجود در بازار چین هستند.

چند روز پس از آن اعلامیه، در 3 جولای (12 تیر)، دولت چین برنامه‌های خود را برای اعمال کنترل صادرات بر فلزات مورد استفاده برای تولید نیمه هادی‌ها اعلام کرد.

آخرین اقدام از سوی ایالات متحده در 5 جولای (14 تیر) انجام شد، زیرا طبق گزارش‌ها، کنترل‌هایی را برای میزان دسترسی شرکت‌های چینی به خدمات رایانش ابری مستقر در ایالات متحده در نظر گرفته است. این شامل محصولات ارائه دهندگان خدمات ابری مانند خدمات وب آمازون و مایکروسافت می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array