به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گری گنسلر (Gary Gensler)، رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) که ظاهراً از شکست‌های اخیر دادگاه ناراضی است، همچنان مصمم است که این آژانس باید کنترل بازار کریپتو را در دست بگیرد. وی قصد دارد در نشست روز 12 سپتامبر (21 شهریور) مجلس سنا این موضع خود را تکرار کند.

همانطور که می‌دانید، طی دو ماه گذشته، این رگولاتور اوراق بهادار در پرونده‌های قضایی خود در مقابل گری اسکیل (Grayscale) و ریپل (Ripple) شکست خورد و این شکست‌ها، ضربه‌ بزرگی به این آژانس وارد کرد. با این حال، به نظر می‌رسد گری گنسلر تصمیم دارد در جریان شهادت خود در مقابل جلسه کمیته بانکداری سنا این دیدگاه را تکرار کند که دارایی‌های رمزپایه در واقع اوراق بهادار هستند و باید توسط آژانس تحت مدیریت او قانون‌گذاری و کنترل شوند. این جلسه استماع سنا قرار است با موضوع نظارت کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) بر برخی موارد خاص برگزار گردد.

گنسلر متن شهادت‌نامه امروز را منتشر کرد

در متن شهادت جلسه پیش‌رو که گنسلر منتشر کرد، آمده است: “با توجه به عدم انطباق گسترده این صنعت با قوانین اوراق بهادار، جای تعجب نیست که شاهد مشکلات زیادی در این بازار باشیم. این داستان را قبلاً نیز دیده بودیم. این شرایط درست یادآور همان وضعیتی است که در دهه 1920 قبل از وضع قوانین اوراق بهادار فدرال شاهد بودیم.”

گنسلر با پایبندی به یک موضوع ثابت، اصرار دارد که تقریباً همه دارایی‌های رمزپایه با آزمون هوی (Howey test) مطابقت دارند. این آزمون یک تست قانونی است که تعیین می‌کند آیا یک دارایی یا یک معامله خاص می‌تواند اوراق بهادار تلقی شود یا خیر.

در ادامه این متن گنسلر می‌گوید: «با توجه به اینکه بیشتر توکن‌های رمزارزی مشمول قوانین اوراق بهادار هستند، می‌توان نتیجه گرفت که اکثر واسطه‌های ارزهای دیجیتال باید قوانین اوراق بهادار را نیز رعایت کنند.»

SEC

این درحالی است که روز 13 جولای (22 تیر)، قاضی آنالیسا تورس با صدور حکمی که تقریباً به نفع ریپل بود، اولین شکست حقوقی بزرگ کمیسیون را رقم زد. قاضی تورس به این نتیجه رسید که فروش رمزارز ریپل (XRP) به مصرف‌کنندگان خرد، قوانین اوراق بهادار فدرال را نقض نمی‌کند.

در حالی که کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال حاضر در حال پیگیری تجدید نظر در این حکم است، انتظار می‌رود که بسیاری از شرکت‌های رمزارزی دیگر که با شکایت‌های قانونی از جانب این رگولاتور مواجه هستند، در درخواست مختومه کردن پرونده خود، به این مورد اشاره کنند.

روز 29 آگوست (7 شهریور)، کمیسیون دومین ضرر بزرگ خود را در مقابل شرکت بزرگ گری اسکیل (Grayscale) متحمل شد. با صدور حکم نهایی دادگاه، کمیسیون که قبلاً درخواست تبدیل صندوق فرابورس تراست بیت کوین گری اسکیل به یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) را رد کرده بود، موظف شد این درخواست را بپذیرد. قاضی پرونده اعلام کرد که رد درخواست گری اسکیل توسط SEC  خودسرانه و بدون هیچ دلیل موجهی صورت گرفته است.

ظاهراً این ‌شکسست‌های متوالی باعث شد شبکه پرداخت‌های مبتنی بر بلاکچین LBRY که در ماه جولای به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار مجرم شناخته شده بود، جرات پیدا کند و علیرغم موضع سرسختانه گری گنسلر، علیه SEC شکایت نماید. این شرکت روز 7 سپتامبر (16 شهریور)، یک درخواست تجدیدنظر علیه این حکم تسلیم دادگاه کرد و نشان داد قصد دارد با جدیت تمام با تصمیم دادگاه مبارزه کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array