به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه شرکت گری اسکیل اینوستمنت (Grayscale Investments) برای راه‌اندازی یک صندوق قابل معامله در بورس (ETF) با محوریت حریم خصوصی به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درخواست داده است، رمزارز مبتنی بر حریم خصوصی زی‌کش (ZCash) تقریباً 15 درصد افزایش یافت.

در پی این افزایش قیمت، سقف روزانه زی‌کش (ZEC) در محدوده 30 دلار به ثبت رسید و پس از آن با اصلاحی اندک به مرز 28 دلار بازگشت. ولی این پامپ قیمت نتوانست برای مدتی طولانی ادامه یابد، چراکه توکن ZEC اکنون با افت 7 درصدی با قیمت 26 دلار و 20 سنت معامله می‌شود.

نمودار زی کش بعد از ETF گری اسکیل

گری اسکیل که به‌خاطر پیشگام بودن در عرضه ETFهای بیت‌کوین شناخته می‌شود، به دنبال گسترش پیشنهادات خود در ارتباط با دارایی‌های متمرکز بر حریم خصوصی است. علیرغم سیل عظیم خروجی سرمایه اخیر، صندوق اصلی آن یعنی GBTC، با حدود 22.9 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت، همچنان رهبر بازار است.

ETF حریم خصوصی گری اسکیل

ETF حریم خصوصی یک صندوق مبتنی بر شاخص ارائه می‌کند که برای ردیابی عملکرد شرکت‌ها در زمینه پنج موضوع فرعی کلیدی بخش حریم خصوصی داده‌ها طراحی شده است که عبارتند از راه حل‌های خدمات داده، ارائه دهندگان خدمات سایبری، راهکارهای حفظ حریم خصوصی مبتنی بر بلاکچین، ارائه دهندگان امنیت شبکه و ارتباطات و پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی است

شرکت‌های واجد شرایط باید به صورت عمومی در بازارهای ایالات متحده، بازارهای توسعه‌یافته غیرآمریکایی یا بازارهای سهام نوظهور تجارت کنند. به علاوه اینکه از ارزش بازاری حداقل معادل 250 میلیون دلار و معیارهای نقدینگی خاصی برخوردار باشند.

صندوقی برای سرمایه‌گذاری در تراست زی‌کش گری اسکیل

در این پرونده آمده است که شاخصETF  حریم خصوصی (Privacy ETF) حدود 10 درصد از بودجه خود را از طریق صندوق تراست زی‌کش گری اسکیل (ZCSH) به پروتکل‌های حفظ حریم خصوصی اختصاص می‌دهد. زی‌کش (ZEC) به عنوان یک وسیله سرمایه‌گذاری عمل خواهد کرد که منحصراً به ارزش توکن ZEC وابسته است. بر اساس اعلام وبسایت رسمی گری اسکیل، این صندوق تا 21 فوریه 7.7 میلیون دلار توکن رمزنگاری شده در اختیار داشته است.

زی‌کش (ZEC) بر روی یک شبکه غیرمتمرکز و منبع باز کار می‌کند و کاربران را قادر می‌سازد تا بدون افشای اطلاعات حساس مانند طرفین معامله، تراکنش خود را انجام دهند. این دارایی دیجیتال از لحاظ ارزش بازار، پس از مونرو، مینا و ورلدکوین، در رتبه چهارم در میان بزرگترین توکن‌های حفظ حریم خصوصی قرار دارد.

این پیشرفت در حالی صورت می‌گیرد که فشارهای نظارتی بر توکن‌های حریم خصوصی تشدید می‌شود. دارایی‌هایی مانند مونرو (Monero) به دلیل نگرانی در مورد استفاده غیرقانونی بالقوه از آن، مورد توجه قرار گرفته و صرافی‌های بزرگی مانند OKX و بایننس یکی‌یکی این دارایی را از پلتفرم‌های خود خارج می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptoslate

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array