به گزارش ایران دکونومی، مرکز آمار ایران با انتشار گزارشی از شاخص قیمت مصرف کننده، تورم ماهانه بخش ارتباطات در دی‌ماه امسال را در مقایسه با سال گذشته، رقم ۸.۵ درصد اعلام کرده است. شایان ذکر است که این رقم نسبت به شاخص قیمت مصرف کننده دیگر حوزه‌ها، بیشتر است.

تورم ماهانه کالا و خدمات مصرفی خانوار ایرانی

با نگاه به آمار منتشر شده، می‌توان افزایش تعرفه اینترنت را عامل اصلی این تفاوت در شاخص قیمت مصرف کننده دانست. افزایش حداکثر ۳۴ درصدی با موافقت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به اپراتور‌ها ابلاغ شد و همین امر موجب گردیده تا شاهد قرار گرفتن حوزه ارتباطات در صدر جدول تورم ماهانه باشیم.

بر اساس این گزارش، مقایسه شاخص قیمت خدمات ارتباطی در دی‌ماه سال جاری (۱۴۰۲) با دی‌ماه سال گذشته (۱۴۰۱) نشان از افزایش ۲۳.۲ درصدی دارد.

شایان ذکر است که در دی ماه ۱۴۰۲ شاخص قیمت مصرف کننده خانوارهای کشور به عدد ۲۲۲.۷ رسیده است که نسبت به ماه قبل (آذر ۱۴۰۲) مقدار ۲.۶ درصد افزایش، نسبت به ماه مشابه سال قبل (دی ماه ۱۴۰۱)، مقدار ۳۸.۵ درصد افزایش و در دوازده ماهه منتهی به ماه جاری نسبت به دوره مشابه سال قبل، ۴۳.۶ درصد افزایش را شاهد بوده‌ایم.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array