به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز گذشته از کار افتادن کیف پول برتر Web3 در اکوسیستم سولانا یعنی فانتوم (Phantom Wallet)، از نمونه قطعی‌های مکرری بود که بار دیگر این شبکه بلاکچین لایه اول اثبات سهام (PoS) را شوکه کرد.

با توجه به آنچه در حساب‌های کاربری اعضای انجمن سولانا و فانتوم ولت منتشر شده است، نسخه مرورگر این کیف پول اجازه مشاهده تراکنش‌های ارسال شده را به کاربر نمی‌دهد. علاوه بر این، تراکنش‌های با مبدا کیف پول فانتوم به دلیلی کاملاً نامعلوم ارسال نمی‌شوند.

چندین کاربر در شبکه‌های اجتماعی ادعای قطع شدن کیف پول فانتوم را تأیید کرده‌اند، با این حال، به نظر می‌رسد این مسئله، مشکلی فراگیر و همگانی نباشد؛ چراکه در حالی که برخی از کاربران قادر به دسترسی به حساب‌های خود یا تکمیل تراکنش‌ها نیستند، برخی دیگر ادعا می‌کنند که طی چند ساعت گذشته تراکنش موفقی را به ثبت رسانده‌اند.

کالین وو (Colin Wu) روزنامه‌نگار مستقل کریپتو نیز اسکرین‌شاتی از یک تراکنش را به اشتراک گذاشته است که در آن اعلان «no data» در صفحه نسخه مرورگر این کیف پول مشاهده می‌شود. گفتنی است که بنیاد فانتوم ولت (Phantom Wallet) هنوز هیچ یک از این ادعاها را تایید نکرده است.

کیف پول فانتوم

سابقه قطعی در کیف پول فانتوم

کیف پول فانتوم با خرابی‌ها بیگانه نیست و بسیاری از کاربران از چنین رویدادی غافلگیر نمی‌شوند. در اوایل ماه فوریه نیز فانتوم مورد حمله دی‌داس (DDoS) قرار گرفت و پروتکل را مجبور کرد تراکنش‌ها و خدمات خود را به طور موقت متوقف کند.

همزمان با رشد سولانا طی چند هفته اخیر، فانتوم نیز رشد چشمگیری را تجربه کرده است. در اوایل این ماه، این پروتکل رکورد 4 میلیون کاربر فعال ماهانه را به ثبت رساند که نشان از وجود یک پایگاه کاربری بزرگ دارد که به‌نوبه‌خود منجر به ازدحام در این کیف پول و شبکه بلاکچین پشتیبان آن می‌شوند.

با توجه به محبوبیت روزافزون این شبکه بلاکچین و رمزارز بومی آن، بنیاد سولانا در حال بررسی راه حل‌هایی برای پایان دادن به این قطعی‌های مکرر است. بسیاری از کارشناسان علیرغم خوش‌بینی نسبت به آینده سولانا اتفاق نظر دارند که با وجود چشم‌اندازهای تکنولوژیکی قوی، خطر قطعی‌های مکرر در این شبکه در صورت حل نشدن می‌تواند تلاش آن برای پیشی‌گرفتن از اتریوم را تحت‌اشعاع قرار دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array