به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال آمریکایی کوین بیس گلوبال (Coinbase Global Inc) درصدد است اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام (senior convertible note) را به عنوان ابزاری جدید برای جمع‌آوری سرمایه مورد بررسی قرار دهد. در همین راستا، این صرافی به برنامه خود برای ارائه حداکثر 1 میلیارد دلار اوراق قرضه قابل تبدیلی اشاره کرده است که موعد آن سال 2030 خواهد بود.

بر اساس پرونده 8-K ارسال شده توسط کوین بیس برای کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC)، این اوراق از طریق عرضه خصوصی با حضور سرمایه‌گذاران نهادی واجد شرایط، برای فروش گذاشته می‌شود. اوراق را می‌توان به شکل‌های مختلفی از جمله پول نقد، سهام عادی کلاس A کوین‌بیس یا ترکیبی از آنها تبدیل کرد. کوین بیس انتظار دارد که در بلندمدت، از درآمدهای حاصل از این برنامه برای انجام تعهدات مالی فوری، به ویژه بازپرداخت اوراق قرضه قابل تبدیل معوقه خود در سال‌های 2026، 2028 و 2031 که به ترتیب دارای نرخ بهره 0.50، 3.375 و 3.625 درصد هستند، استفاده کند.

بخشی از این درآمدهای خالص نیز ممکن است برای خریدهای عمومی شرکت مانند سرمایه در گردش و هزینه‌های مربوط به تراکنش‌های capped-call تخصیص یابد.

اوراق قرضه کوین بیس

علیرغم اعلام این خبر، سهام کوین بیس (COIN) حرکتی حاشیه‌ای را تجربه کرد و در جلسه معاملاتی روز 12 مارس (22 اسفند) با 0.8 درصد افزایش به 256 دلار رسید، ولی در معاملات پس از بازار 2.3 درصد کاهش یافت. با این حال، با افزایش 63 درصدی از ابتدای سال تا به امروز و رسیدن قیمت سهام این شرکت به اوج 26 ماهه، به نظر می‌رسد موقعیت این شرکت در بازار در حال ارتقا است.

تقلید کوین بیس از مایکرواستراتژی

همانطور که پیش از این در خبرها گفتیم، شرکت نرم‌افزار هوش تجاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) نیز اخیراً بیت کوین بیشتری را خریداری کرده است و مجموع دارایی خود را به حدود 203000 واحد رسانده است.

هر بیت کوین با قیمت متوسط 68477 دلار خریداری شد که مجموع ارزش آن به حدود 821.7 میلیون دلار می‌رسید. این اقدام که در راستای تحقق استراتژی خرید بیت کوین شرکت صورت گرفت، با استفاده از درآمد حاصل از فروش اوراق قرضه قابل تبدیل و مازاد نقدینگی شرکت تامین مالی شده است.

تنها چند روز قبل از آخرین خرید، این شرکت فروش اوراق قرضه خود را به 700 میلیون دلار افزایش داده بود. این اوراق شامل اوراق قرضه قابل تبدیل به سهام با سررسید 2030 بود. در این مورد، به خریداران اولیه این امکان داده شد که در یک بازه زمانی 13 روزه پس از انتشار، 100 میلیون دلار اوراق اضافی خریداری کنند.

با توجه به این که این دو شرکت بزرگ به طور همزمان در حال بررسی گزینه ارائه اوراق قرضه هستند، پیش‌بینی می‌شود این کار به سرعت تبدیل به روندی فراگیر شود که باید با دقت زیر نظر داشت.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array