به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کوین بیس روز گذشته با انتشار یک اطلاعیه جنجالی در توییتر، اعلام کرد که از روز 13 مارس (22 اسفند) معاملات استیبل کوین بایننس یواس‌ای (BUSD) را در این پلتفرم متوقف خواهد کرد. در این پیام رعایت نکردن “استانداردهای فهرست کردن دارایی‌ها” به عنوان دلیل اصلی این تصمیم یاد شده است. گفتنی است که بایننس یواس‌ای (BUSD) سومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار به شمار می‌رود.

طبق آنچه در این اطلاعیه تصریح شده است، این تصمیم در کلیه پلتفرم‌های معاملاتی وابسته به کوین بیس ازجمله Coinbase.com، Coinbase Pro، Coinbase Exchange و Coinbase Prime اعمال خواهد شد. در ادامه این بیانیه آمده است:

“وجوه BUSD کاربران در دسترس آنها باقی خواهد ماند و شما هر زمان که مایل باشید، قادر خواهید بود دارایی خود را برداشت کنید.”

یکی از سخنگویان کوین بیس به کوین‌تلگراف گفته است:

“تصمیم کوین بیس مبنی بر تعلیق معاملات بایننس یواس‌ای (BUSD) بر اساس نظارت و بررسی‌های داخلی شرکت اتخاذ شده است. ما هنگام بررسی BUSD متوجه شدیم که این استیبل کوین دیگر پاسخگوی استانداردهای فهرست‌بندی ما نیست، به همین جهت به حالت تعلیق در خواهد آمد.»

کوین بیس

دلیل تصمیم جنجالی کوین بیس چیست؟

براساس اطلاعاتی که در وب‌سایت رسمی کوین ‌بیس ارائه شده است، “گروه لیست کردن دارایی‌های دیجیتال” آن، بر اساس یک فرآیند بازرسی یا بازبینی دقیق که دارایی‌ها را بر اساس استانداردهای امنیتی، فنی و انطباق قانونی آنها ارزیابی می‌کند، به دارایی‌هایی که قرار است در این صرافی فهرست شوند رأی می‌دهد. به علاوه این گروه برای اطمینان از انطباق آنها با استانداردهای مورد نظر، ارزیابی‌های تجاری و نظارتی بیشتر و مستمری بر این دارایی‌ها اعمال خواهد کرد:

«ما به‌طور مرتب دارایی‌های لیست شده در صرافی خود را بررسی می‌کنیم تا مطمئن شویم آنها استانداردهای فهرست‌ شدن در این پلتفرم را دارا هستند. بر اساس آخرین بررسی‌های انجام گرفته، کوین‌بیس اعلام می‌کند که از روز ۱۳ مارس ۲۰۲۳، ساعت ۱۲ بعدازظهر به وقت منطقه زمانی شرق یا حوالی آن، معاملات بایننس یواس‌ای (BUSD) را به حالت تعلیق در خواهد آورد.»

بر اساس گزارش‌های موجود، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده حدود روز 12 فوریه (23 بهمن) یک اخطاریه ولز برای پلتفرم زیرساخت بلاکچین پاکسوس تراست (Paxos Trust)، صادرکننده اصلی استیبل کوین BUSD صادر کرده است. گفتنی است که اخطاریه ولز (Wells notice) اعلانی مکتوب از سوی کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا مبنی بر تصمیم این سازمان برای انجام یک سری اقدامات اجرایی می‌باشد. در آن زمان، وزارت خدمات مالی ایالتی نیویورک به پاکسوس (Paxos) دستور داد که روند عرضه BUSD را متوقف کند. همین خبر باعث شد ظرف چند روز ارزش بازار این دارایی بیش از 2 میلیارد دلار کاهش یابد.

روز بعد کوین بیس با انتشار یک رشته توییت اعلام کرد: «ما نمی‌دانیم چه جنبه‌هایی از BUSD مورد توجه کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) قرار گرفته است؟؛ ولی مطمئن هستیم که استیبل‌ کوین‌ها اوراق بهادار نیستند.»

روز 21 فوریه (2 اسفند) گزارش شد که پاکسوس (Paxos) در حال مذاکراتی “سازنده” با این کمیسیون است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array