به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، انتشار اطلاعات و اخبار نادرست در بازار کریپتو اتفاق جدیدی نیست. اما هر بار که چنین اتفاقی رخ می‌دهد، مقدار زیادی پول و سرمایه از بین می‌رود و پای رگولاتورهایی مثل SEC را به بازی باز می‌کند. به تازگی، انتشار گزارش نادرستی مبنی بر تایید درخواست صندوق قابل معامله در بورس (ETF) اسپات بیت کوین شرکت بلک راک، موجی از شوک را در بازار کریپتو ایجاد کرد که منجر به زیانی بالغ بر 65 میلیون دلار شد.

همانطور که در گزارش‌ها خواندید، قیمت بیت کوین بعد از انتشار این خبر از 27900 دلار تا نزدیک به 30000 دلار افزایش یافت. عواقب این پامپ ناگهانی وحشتناک بود، ولی معامله‌گرانی که سوار بر موج خوش‌بینی و هیجان بازار شده بودند، با واقعیت تلخ‌تری مواجه شدند. طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass) معکوس شدن این رالی کوتاه منجر به لیکوئید شدن بیش از 71.36 میلیون دلار پوزیشن لانگ شد.

علاوه بر این، پیامدهای مالی ناشی از انتشار اخبار جعلی بلک راک، به ضرر 114.7 میلیون دلاری برای بازار کریپتو منجر شد و ارزش کلی بازار را به 1.08 تریلیون دلار رساند. داده‌های پلتفرم تحلیلی Lookonchain به خرید و فروش این دارایی توسط نهنگی اشاره دارد که در عرض ده دقیقه، با ضرری 49 هزار دلاری روبه‌رو شد.

SEC

هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار نسبت به انتشار اخبار جعلی

پس از گذشت یک روز پر فراز و نشیب و نوسانات زیادی که در پی انتشار این خبر در بازار ایجاد شد، کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در رسانه‌های اجتماعی هشداری جدی در این خصوص صادر کرده است.

در بخشی از پیام این آژانس آمده است:

“مراقب آنچه در اینترنت می‌خوانید باشید، بهترین منبع برای دریافت اطلاعات موثق، راه‌های ارتباطی با کمیسیون SEC است.”

شماری از صاحب‌نظران بازار ضمن نگرانی از پیامدهای دراز مدت این حادثه، اظهار داشته‌اند که وقوع چنین اتفاقی پیش‌بینی نشده و دستکاری بازار تنها ظرف چند دقیقه می‌تواند تصمیم‌گیری SEC درباره سرنوشت ETFهای بیت کوین را به شدت تحت تاثیر قرار دهد و دلیلی محکم برای رد این درخواست در اختیار این رگولاتور قرار دهد.

از سوی دیگر، برخی از تحلیلگران با اشاره به پتانسیل مثبت تایید شدن یک ETF اسپات بیت کوین بر قیمت این دارایی، احساسات مثبت خود را حفظ کرده‌اند. برای مثال، تحلیلگران بلومبرگ، احتمال 90 درصدی تایید ETF بیت کوین توسط SEC را تا 10 ژانویه 2024 پیش‌بینی می‌کنند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array