به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) در تلاش است تا رمزارز اتریوم را به‌عنوان “اوراق بهادار” طبقه‌بندی و ثبت نماید. کمیسیون بورس آمریکا با فرستادن احضاریه‌های رسمی به چند شرکت و کسب‌وکار بزرگ آمریکا سعی دارد اتریوم را به‌عنوان اوراق بهادار قابل‌معامله، قابل تعویض و دارای ارزش پولی دسته‌بندی کند.

براساس گزارش خبرگزاری Fortune، حداقل سه شرکت معتبر رمزارز این احضاریه‌های رسمی را در هفته‌های اخیر دریافت کرده‌اند. این احضاریه‌ها بخشی از “کمپین قانونی” کمیسیون بورس آمریکا می‌باشند و از طرف یک “آژانس دولتی” ارسال شده‌اند. به باور بسیاری از کارشناسان این آژانس دولتی همان SEC می‌باشد.

اتریوم اوراق بهادار

دسته‌بندی اتریوم به‌عنوان اوراق بهادار، آری یا خیر؟

در این احضاریه‌های رسمی از کسب‌وکارها خواسته شده تا هرگونه اسناد و مدارک مربوط به بنیاد اتریوم (Ethereum Foundation) را به مقامات مربوطه ارائه دهند. بنیاد اتریوم یک سازمان غیرانتفاعی‌ست که از اکوسیستم رمزارز دیجیتالی اتریوم پشتیبانی می‌کند.
به گفته یکی از کارمندان یکی از این شرکت‌های دریافت‌کننده احضاریه رسمی SEC، تحقیقات کمیسیون بورس آمریکا پس از تغییر رویه اتریوم به مدل جدید خود آغار شده است. بلاکچین اتریوم از تاریخ سپتامبر سال 2022 از مدل اثبات کار (proof-of-work) به مدل اثبات سهام (proof-of-stake) تغییر رویه داده بود.

اخبار آغاز تلاش‌های کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا برای طبقه‌بندی اتریوم به‌عنوان “اوراق بهادار” تنها یک روز پس از انتشار اخبار آغاز تحقیقات درباره بنیاد اتریوم منتشر شده است. براساس داده‌های پلتفرم GitHub، یک آژانس دولتی به‌شدت بنیاد اتریوم را تحت‌نظر دارد و تحقیقات گسترده‌ای را درباره این سازمان غیرانتفاعی آغاز کرده است.

رئیس فعلی سازمان SEC، گری گنسلر در سال 2018 ادعا کرده بود که اتریوم، بیت کوین و دیگر رمزارزها به‌هیچ‌عنوان “اوراق بهادار” محسوب نمی‌شوند. او که 3 سال قبل توسط جو بایدن برای این مسئولیت کاندید شده بود؛ درنهایت در سال 2021 به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا انتخاب شد.
اما حتی با وجود این اظهارنظر، گنسلر پس از انتصاب خود هرگز درباره اینکه “آیا اتریوم به‌عنوان یک اوراق بهادار مورد بررسی SEC قرار می‌گیرد یا خیر” صحبت نکرده بود. بسیاری از کارشناسان معتقد هستند که سرنوشت صندوق‌های قابل معامله اتریوم (ETF) در اردی‌بهشت امسال (می 2024) مشخص خواهد شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران‌دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: CryptoNews

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array