به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در ادامه موج خروج بیت کوین (BTC) از صرافی‌ها، این روند به بالاترین سطح خود در هشت ماه گذشته رسیده است که به خوبی تغییرات قابل توجه در دینامیک بازار را به تصویر می‌کشد. جالب اینجا است که این روند همزمان با انباشت سریع این دارایی در میان نهنگ‌ها شدت گرفته است و مجموع این عوامل به مرحله‌ای دگرگون‌کننده برای ارزش بیت‌کوین و چشم‌انداز آتی آن اشاره دارند.

جریان خروجی بیت کوین به 540 میلیون دلار رسید

داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم تحلیلی IntoTheBlock نشان می‌دهد که خروجی خالص این دارایی از صرافی‌های متمرکز طی هفت روز گذشته به رقمی در حدود 540 میلیون دلار رسیده است که بزرگترین جریان خروجی خالص ثبت شده از ژوئن 2023 تاکنون است.

اوایل این هفته، رئیس بخش تحقیقات کریپتو کوانت (CryptoQuant)، خولیو مورنو ( Julio Moreno)، به بزرگترین موج خروج ساعتی بیت‌کوین در سال جاری، از صرافی کوین بیس اشاره کرد. به گفته وی، در این جریان، 18746 واحد بیت‌کوین با ارزش تقریبی یک میلیارد دلار، در دو تراکنش جابه‌جا شده است:

«همه این تراکنش‌ها دارای الگوهایی هستند که نشان می‌دهند: بیت‌کوین به کیف پول‌های خود حضانتی منتقل می‌شوند، سپس آدرس‌های جدیدی با میانگین دارایی 866 BTC یا بیشتر ایجاد می‌شوند که گاهاً فقط یک سازماندهی مجدد داخلی میان کیف پول‌های یک نهاد واحد است.»

 مورنو  معتقد است احتمالاً این آدرس‌ها به موسساتی تعلق دارند که بیت کوین می‌خرند.

جریان های ورود و خروج بیت کوین
جریان تبادل بیت کوین در صرافی‌ها. منبع: Glassnode

معمولاً دور شدن بیت‌کوین (BTC) از صرافی‌های متمرکز به عنوان یک سیگنال صعودی تلقی می‌شود که نشان‌دهنده کاهش موجودی در گردش آن برای فروش است. در واقع، این جریان خروجی سریع منجر به کاهش موجودی بیت‌کوین در صرافی‌های بزرگی مانند بایننس و کوین بیس شده است. داده‌های گلسنود (Glassnode) نشان می‌دهد که صرافی‌های رمزارزی اکنون تنها ۲.۳ میلیون BTC در اختیار دارند که پایین‌ترین سطح مشاهده شده از سال ۲۰۱۸ تاکنون است.

نهنگ‌ها در حال انباشت بیت کوین

در همین حال، آن دسته از نهنگ‌هایی که بیش از 1000 واحد بیت کوین در اختیار دارند، به میزان قابل توجهی مشغول انباشت این دارایی هستند. داده‌های درون زنجیره‌ای پلتفرم سنتیمنت (Santiment) حاکی از آن است که در طول یک ماه گذشته، 7.4 درصد افزایش در موجودی این آدرس‌ها مشاهده شده است؛ به‌علاوه، 147 کیف پول جدید به این دسته اضافه شده‌ است که سریع‌ترین نرخ رشد را در دو سال گذشته نشان می‌دهد.

پلتفرم تحلیل داده کریپتو کوانت (CryptoQuant) نیز ضمن تأیید این موضوع خاطرنشان می کند که دارایی بیت کوین متعلق به سازمان‌های بزرگ به بالاترین سطح از جولای 2022 رسیده است و در مجموع رقم 3.964 میلیون بیت کوین را نشان می‌دهد که از 3.694 میلیون بیت کوین ثبت شده دسامبر 2022 بیشتر است.

انباشت سریع بیت کوین
انباشت سریع بیت کوین توسط سرمایه‌گذاران بزرگ؛ منبع: Santiment

این افزایش فعالیت نهنگ‌های کریپتو نشان‌دهنده یک رای اعتماد قوی به مسیر پیش روی بیت کوین است. تاریخ نشان  داده است که چنین موج انباشت قابل توجهی اغلب قبل از حرکت‌های بزرگ قیمت اتفاق میفتند و نشان‌دهنده پتانسیل آغاز یک موج صعودی دیگر در بازار است.

کریپتوکوانت در این خصوص تاکید می‌کند که افزایش دارایی سرمایه‌گذاران بزرگ (با دارایی بین 1 تا 10 هزار بیت کوین) معمولاً با قیمت‌های بالاتر همبستگی دارند، زیرا نشان‌دهنده افزایش تقاضای بیت‌کوین برای اهداف سرمایه‌گذاری‌های بلند است. شایان ذکر است که صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین که به تازگی در ایالات متحده راه‌اندازی شده‌اند، از جمله نهادهای اصلی و بزرگی هستند که بیت کوین‌های بازار را می‌بلعند. این صندوق ها در حال حاضر نزدیک به 300 هزار واحد بیت کوین در اختیار دارند که به عنوان یک منبع تقاضای قابل توجه برای رمزارز برتر بازار پدیدار شده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array