به گزارش ایران دکونومی، نجات علی‌پور، وکیل مدافع ۲۰۰ نفر از مالباختگان پرونده کلاهبرداری در ارومیه در خصوص ماجرای این پرونده گفت: یک شرکت و یک موسسه با وعده سود مشارکت در بازارهای مالی فارکس، بازارهای مالی ارز دیجیتال و واردات و صادرات اقدام به جذب سرمایه از مردم کرده و البته تا مدتی برای جلب اعتماد افراد، سودهای چشمگیری به آنها پرداخت کرده است، اما از سال گذاشته واریزی سودها از یک سال قبل قطع شده و طبق اظهارات موکلین، متهم اصلی و مدیر عامل شرکت متواری شده است.

شایان ذکر است که در این میان تکلیف بالای هزار میلیارد تومان پول مردم مشخص نیست و کسی از آن اطلاعی ندارد. علی پور با بیان اینکه مدیرعامل شرکت درحال حاضر در ترکیه است، در خصوص سرمایه موکلین خود گفت: این شخص مدعی است که مبلغ زیادی از سرمایه‌ای که مردم واریز کرده‌اند، در دست همکاران شرکت و کارمندان اوست؛ غافل از اینکه طرف قرارداد خود این شخص می‌باشد.

او با بیان اینکه تعدادی از واریزی‌ها به حساب نمایندگان شرکت انجام شده، به این نکته اشاره کرد که فرد متواری به این خیال است که انتقال تتر قابل ردیابی و یا قابل استعلام نیست، افزود: این عقیده از اساس باطل است و مسئولیت شرکت به هرحال برعهده شخص او می‌باشد و پول مردم به اعتبار و اعتماد وی و شرکت به حساب سایر اشخاص واریز شده است.

علی پور مدعی است که مردم از کارمندان شرکت شکایت کنند؛ در حالی که کارمندان و دست اندرکاران ادعای انتقال تتر به حساب خود مدیرعامل را دارند.

این وکیل مدافع از طرح شکایت از مدیرعامل شرکت و مدیرعامل موسسه (که زن و شوهر هستند) گفت و با اعلام اینکه از همه افرادی که در این ماجرا مقصر بودند، شکایت کردیم، اذعان داشت: ما از یکی از خواننده‌های محبوب تبریز که تبلیغات شرکت را انجام می داد، هم شکایت کردیم.

او همچنین با بیان این موضوع که این پرونده بیش از ۲۰۰ نفر شاکی دارد، از این احتمال که تعداد شکات به ۴۰۰ الی ۵۰۰ نفر هم برسد، خبر داد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array