به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، مشهورترین یوتیوبر جهان، MrBeast موفق شد از اولین ویدیوی خود در پلتفرم X بیش از 250 هزار دلار کسب درآمد کند!

اولین ویدیوی این ستاره یوتیوب در شبکه اجتماعی X بیش از 150 هزار بازدید و حدود 263 هزار دلار درآمد برای او به ارمغان آورده است. البته به گفته خود او، “این رقم بسیار بالا کمی غیرواقعی است”.

جیمی دونالدسون که در یوتیوب با نام هنری MrBeast میان طرفداران و کاربران شناخته شده است؛ دومین کانال پرطرفدار و پرمخاطب جهان در این پلتفرم ویدیویی را مدیریت می‌کند. کانال یوتیوب او بیش از 234 هزار نفر مخاطب و مشترک دارد و ویدیوهای خلاقانه و جالب او در سراسر جهان بسیار پرطرفدار هستند.

MrBeast

کسب درآمد هنگفت MrBeast

او با انتشار پست جدیدی در اکانت X خود نوشت: “اولین ویدیوی من در X بیش از 250 هزار دلار درآمد داشت! البته فکر میکنم که این رقم کمی غیرواقعیه. به‌نظرم تبلیغ‌کنندگان مختلف دیدن که این ویدیو توجه عده زیادی از کاربران رو جلب کرده؛ برای همین اونا هم از فرصت استفاده کردن و آگهی‌های تبلیغاتی ویدیوی من رو خریدن. به‌خاطر همینه که کسب درآمد به ازای هر بازدیدِ ویدیویِ من بیشتر از رقمیه که شما توی این پلتفرم تجربه کردین”.

از زمانی که ایلان ماسک شبکه اجتماعی توییتر را تصاحب کرده و سپس نام آن را به X تغییر داده بود؛ تلاش‌های او برای کسب درآمد از این پلتفرم بی‌پایان بوده‌اند.
او ماه‌هاست در تلاش است سازندگان محتوای محبوب و پرطرفداری مانند MrBeast را به فعالیت در شبکه اجتماعی X ترغیب کند و به همین منظور برنامه ویژه کسب درآمد را نیز راه‌اندازی کرده است. برنامه کسب درآمد در X، به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد با کسب تعداد معینی بازدید از محتوای ویدیویی خود سهم مالی داشته باشند. بهترین ترفند ممکن برای جذب دیگر تولیدکنندگان محتوای ویدیویی، استفاده از خلاقیت و محبوبیت مشهورترین یوتیوبر جهان است.

پلتفرم X

خوشبختانه جیمی دونالدسون یکی از طرفداران ماسک می‌باشد، اما بیزینس MrBeast تحت هر شرایطی برای او اولین و مهم‌ترین اولویت است. او با طعنه به درخواست ماسک برای انتشار محتواهای ویدیویی محبوبش در X گفته بود: “هزینه تولید ویدیوهای من بیش از چندین میلیون دلاره.. حتی اگر این ویدیوها بازدیدی میلیاردی توی پلتفرم X داشته باشن بازم فکر نمی‌کنم بتونم کسب درآمد خوبی ازشون داشته باشم. اما در هرصورت من همیشه دنبال راه‌های بهتری برای کسب درآمد هستم!”.

حالا به‌نظر می‌رسد فعالیت و انتشار ویدیو در محیط X، درآمد خوبی را برای MrBeast به ارمغان آورده است! او هفته گذشته اولین محتوای ویدیویی 16 دقیقه‌ای خود را با عنوان “خودروهای 1 تا 100 میلیون دلاری” در این شبکه اجتماعی به‌اشتراک گذاشته و گفته بود کنجکاو است بداند این ویدیو چقدر برای او کسب درآمد خواهد کرد.

در عرض این یک هفته، این ویدیو بیش از 156 میلیون بار بازدید، بیش از 5 میلیون تعامل و بیش از 263 هزار دلار برای او به ارمغان آورده است. شایان ذکر است که این محتواهای ویدیویی قبلاً در یوتیوب آپلود و منتشر شده بود و در این پلتفرم ویدیویی بیش از 216 میلیون بار بازدید دارد. MrBeast و تیم او در این ویدیو سوار خودروهای عجیب‌وغریبی مانند خودروهای پرنده و زیردریایی می‌شوند.

MrBeast

برخی از کاربران در طی این بازه زمانی اعتراض کرده بودند که پلتفرم X با این محتوای ویدیویی مانند یک “محتوای تبلیغاتی” برخورد کرده و آن را به تعدد در فید کاربران به‌نمایش گذاشته است. شاید دلیلی که خود MrBeast هم اعتقاد دارد که این “کسب درآمد کمی غیرواقعی است”؛ این باشد که بخش زیادی از درآمد چندین هزار دلاری آن به‌خاطر تعامل تبلیغاتی آن بوده است.

هم ایلان ماسک (مالک X) و هم لیندا یاکارینو به این پست جیمی دونالدسون واکنش نشان داده‌اند و اولین ویدیوی رسمی MrBeast را تشویق کرده‌اند. در زمان نگارش این مقاله، بازدید ویدیوی او از 161 میلیون فراتر رفته است.
با اینکه درآمد بیش از 250 هزار دلار به ازای یک ویدیو رقم بسیار بالایی به‌حساب می‌آید؛ اما این اعداد و ارقام در بیزینس بزرگ MrBeast بسیار ناچیز هستند. به گزارش روزنامه Forbes، او در سال 2023 بیش از 54 میلیارد دلار کسب درآمد داشته و به “پردرآمدترین تولیدکننده محتوای سال” تبدیل شده است.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array