به گزارش ایران دکونومی، در حالی که رگولاتور خط قرمز خود را در مورد پرداخت از طریق کریپتو اعلام کرده است، مشاهده می‌شود که بعضی از پلتفرم‌های داخلی، به خصوص پلتفرم‌های جذب توریست مانند پلتفرم‌های گردشگری، فروش بلیت و… پرداخت از طریق کریپتو را به گزینه‌های پرداختی خود اضافه کرده‌اند.

البته جای تعجب نیست، چرا که دیده می‌شود بعضی از بیمارستان‌ها در ازای ارائه خدمات خود، وجه مورد نظر را به صورت کریپتو دریافت می‌کنند.

در مورد فروش کالای فیزیکی در بازار نیز بارها دیده شده و گاهی خبرهایی از فروش غیر رسمی کالا با رمزارز منتشر شده است؛ مانند خبر فروش لاستیک دولتی با رمزارز که در سایت ایران دکونومی نیز پوشش داده شده بود.

با توجه به اینکه درگاه‌های پرداخت کریپتویی توسعه داده شده‌اند، در نتیجه کسب‌وکارها خیلی راحت قادر خواهند بود فرآیند پذیرش رمزارزها را روی پلتفرم‌های خود پیاده‌سازی کنند.

درگاه پرداخت با کریپتو و رمزارز

با اینکه بانک مرکزی بارها اعلام کرده است که فقط امکان ارائه روش‌های پرداختی که از بانک مرکزی مجوز دارند، وجود دارد و پرداخت از طریق کریپتو ممنوع می‌باشد، اما رمزارزها به دلیل ایجاد شرایط پرداخت بین‌المللی و استقبال کاربران داخلی به لیست روش‌های پرداخت بعضی از پلتفرم‌ها اضافه شده است.

کاوه مشتاق، مدیرعامل انجمن بلاکچین ایران درباره روش پرداخت با کریپتو گفته است: «بانک مرکزی معاملاتی که با استفاده از ریال انجام نمی‌شود را غیرقانونی می‌داند. با این حال برخی از نظر قضات و به صورت حقوقی معاملاتی مانند تهاتر وجود دارد که به واسطه آن معامله با دیگر روش‌ها پذیرفته می‌شود. به همین دلیل این نوع معاملات در قسمت خاکستری قانونی قرار می‌گیرد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array