به گزارش ایران دکنومی، سید احسان خاندوزی در برنامه تلویزیونی با اشاره به خبر خوب برای تولیدکنندگان گفت: با توجه به اینکه بخش اول قانون بودجه ۱۴۰۳ در ۲۷ اسفندماه از مجلس شورای اسلامی به دولت ابلاغ شده و دولت مکلف شد بخش دوم بودجه را آماده کند که در روزهای گذشته هم ارسال شد، ما با تاکید مقام معظم رهبری بر جهش تولید مواجه شدیم، بنابراین دولت در سال ۱۴۰۳ برای سومین سال پیاپی کاهش نرخ مالیات بر واحدهای تولیدی را به عنوان لبیکی بر شعار جهش تولید در بودجه گنجاند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: این در سابقه لوایح بودجه دولت کشور بی‌سابقه است که یک دولت سه سال متمادی دو، پنج و هفت واحد درصد کاهش نرخ مالیات بر تولید را در دستور کار خود قرار دهد. امیدواریم با نظر مساعد مجلس شورای اسلامی این مصوبه را به‌ عنوان دستور کار تولید محور قرار دهیم.

وی با اشاره به صادرات کشور بیان کرد: صادرات نقش بسیار مهمی در تولید و ارزآوری کشور دارد. با پیشنهاد بانک مرکزی هفته گذشته در کمیسیون اقتصادی دولت آیین‌نامه رفع تعهد ارزی صادرکنندگان را اصلاح کردیم و امیدواریم این پیشنهاد ظرف ۱۰ روز آینده در صحن هیئت‌وزیران هم به تصویب برسد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array