به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی متا اعلام کرد که کودکان زیر 13 سال بدون اجازه والدین خود توانایی باز کردن حساب کاربری برای هدست واقعیت افزوده Quest را نخواهند داشت.

کمپانی متا در روز جمعه اعلام کرد که قصد دارد محدودیت سنی استفاده از هدست Quest را از 13 سال به 10 سال کاهش دهد، با ذکر این مسئله که والدین کودکان به تمام مراحل و قوانین موردنیاز این دستگاه دسترسی خواهند داشت.

کمپانی متا که مارک زاکربرگ مالک و مؤسس آن است قصد دارد با اعمال این تغییرات در ماه‌های آتی سال جاری، هدست‌های Quest را به‌عنوان محصولی مناسب تمام اعضای خانواده تبلیغ و معرفی کند و از این طریق به افراد بیشتری شانس تجربه دنیای مجازی را به‌وسیله متاورس بدهد.

Quest

اثر مخرب دنیای مجازی بر روح و روان کودکان

اقدام متا برای جذب کودکان زیر 13 سال به دنیای دیجیتالی و مجازی متاورس، تنها چند هفته پس از درخواست جراح کل ایالات‌متحده آمریکا (رئیس عملیاتی سپاه خدمات بهداشت عمومی آمریکا در خصوص مسائل بهداشت عمومی در دولت فدرال)، ویوِک مورثی، از کمپانی‌های بزرگ تکنولوژی و قانون‌گذاران برای حفاظت از کودکان و نظارت بر دسترسی آنها به شبکه‌های اجتماعی صورت گرفته است.

جراح کل ایالات‌متحده آمریکا بر این نکته تأکید کرد که شبکه‌های اجتماعی اثرات مخربی بر سلامت روان و احساسات کودکان می‌گذارد.

هم پلتفرم فیسبوک و هم اینستاگرام به درگیر کردن ذهن مخاطبان کم سن‌وسال با دنیای مجازی شناخته شده هستند. در نتیجه این تعامل و درگیری، روابط کودکان و نوجوانان با دوستان و اعضای خانواده خود در دنیای واقعی به خطر می‌افتد و در معرض آزارهای جنسی، کلامی و روانی به‌صورت آنلاین قرار می‌گیرند.

حفاظت از کودکان هنگام استفاده از هدست Quest

متا مدعی شده که با اینکه محدودیت سنی کاربران از 13 سال به 10 سال کاهش یافته، اما باز هم با این حال والدین کنترل کاملی بر حساب کاری فرزندان خود در هدست‌های Quest 2 و Quest 3 خواهند داشت. همچنین این کمپانی اطمینان‌خاطر داده که کودکان زیر 13 سال تنها به محتواها و برنامه‌های مناسب سن خود دسترسی خواهند داشت.

متا همچنین به والدین پیشنهاد داده که محدودیت استفاده دو ساعت در روز از این هدست‌ها را برای کودکان خود درنظر بگیرند.
از دیگر قوانین امنیتی متا می‌توان به تنظیم اتوماتیک حساب‌کاربری کودکان به حالت “خصوصی” و عدم نمایش تبلیغات به کودکان (با درنظر گرفتن اینکه بخش عمده درآمد متا حاصل از تبلیغات است) اشاره کرد.

به گزارش نیویورک‌تایمز، متا از این اقدام خود به‌عنوان “اصول خلاقیت و نوآوری مسئولانه” یاد کرده و امیدوار است بتواند محیطی امن و سازنده برای تجربه کسب کردن مخاطبان جوان به ارمغان بیاورد.

ماه گذشته کمپانی متا در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که دنیای واقعیت‌مجازی Horizon Worlds را در دسترس نوجوانان آمریکا و کانادا قرار خواهد داد. قبلاً دسترسی به این پلتفرم واقعیت‌مجازی محدود به کاربران بالای 18 سال بود.

منبع: businessworld

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array