به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت مدیریت دارایی ون‌اِک (VanEck) در اطلاعیه روز 11 مارس (21 اسفند) خود اعلام کرد تا تاریخ 31 مارس 2025 (10 فروردین 1404) تمام کارمزدهای مربوط به حامیان مالی را برای 1.5 میلیارد دلار سرمایه اولیه در ETF بیت کوین خود به صفر می‌رساند.

طبق این اطلاعیه، برای وجوه بیش از 1.5 میلیارد دلار، هزینه اسپانسری 0.20 درصدی از خالص دارایی‌های تحت مدیریت این شرکت اخذ می‌شود. به این ترتیب، سرمایه‌گذاران می‌توانند از امروز در صندوق VanEck Bitcoin Trust (HODL) بدون کارمزد سرمایه‌گذاری کنند.

کارمزد در ETF بیت کوین

این صندوق روز 4 ژانویه توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) تایید شد و در حال حاضر 4299 بیت کوین و 297.86 میلیون دلار تحت مدیریت خود دارد.

در میدان رقابت تنگاتنگ صندوق‌های قابل معامله در بورس بیت کوین، هر یک از شرکت‌ها تلاش کرده است با کاهش کارمزدهای خود، سرمایه‌گذاران بیشتری را به سمت خود جذب کنند. قبل از ورود رقبا، هزینه مدیریت سالانه صندوق تراست گری اسکیل (Grayscale Bitcoin Trust) حدود 2٪ بود. از آن زمان میانگین هزینه‌ها به زیر 0.30 درصد کاهش یافته است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array