به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، سرویس استریم موسیقی اسپاتیفای امروز اعلام کرده این پلتفرم محبوب هم‌اکنون بیش از 600 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد.

به گفته این کمپانی و براساس جزئیات گزارش مالی مربوط به چهارمین فصل سال 2023، در آخرین سه‌ماهه سال گذشته میلادی بیش از 28 میلیون نفر به پایگاه کاربران اسپاتیفای افزوده شده‌اند. این آمار چشمگیر رکورد دومین جذب مخاطب گسترده در تاریخ فعالیت اسپاتیفای به‌حساب می‌آید.

اسپاتیفای
نمایی از کمپین سالانه Spotify Wrapped و خلاصه‌ای از فعالیت کاربران

ثبت رکوردی جدید در تاریخچه اسپاتیفای

این کمپانی مستقر در سوئد اعلام کرده که فارغ از داشتن بیش از 602 میلیون نفر کاربر فعال ماهانه، این سرویس هم‌اکنون موفق به جذب بیش از 236 میلیون کاربر اشتراکی نیز شده است. آمار کاربران سرویس اشتراکی Spotify Premium نسبت به سال گذشته شاهد رشد 15 درصدی بوده است.
این پلتفرم موسیقی در سال گذشته (2023) قیمت اشتراک Premium خود را برای اولین بار در آمریکا افزایش داده و از ماهانه 9.99 دلار به 10.99 دلار رسانده بود.

این کمپانی سوئدی اعلام کرده که رشد چشمگیر کاربران اشتراکی مدیون پیوستن کاربران بخش آمریکای لاتین و دیگر نقاط دنیا می‌باشد. این دو ناحیه جهان جمعاً حدود 35% از کل کاربران اسپاتیفای را تشکیل می‌دهند.
همچنین، کمپین Spotify Wrapped که سالانه در اواخر سال میلادی برگزار می‌شود نیز موفق به جذب بیش از 225 میلیون کاربر شده است. کمپین Spotify Wrapped اطلاعات آماری جذابی مانند آرتیست موردعلاقه، آلبوم برتر سال و دیگر جزئیات مربوط به فعالیت در اسپاتیفای را در قالب فرمتی جذاب به کاربران ارائه می‌دهد.

در نوامبر سال 2023، اسپاتیفای اعلام کرده بود که کاربران سرویس اشتراکی که در آمریکا سکونت دارند؛ به ازای هر یک ماه اشتراک خود حدود 15 ساعت زمان رایگان در این اپلیکیشن دریافت خواهند کرد و می‌توانند از این زمان برای گوش دادن به بیش از 200 هزار عنوان محتوای صوتی، موسیقی و پادکست استفاده کنند. همکاری اسپاتیفای و پلتفرم اشتراک ویدیوهای کوتاه تیک‌تاک نیز با استقبال خوبی از سوی کاربران مواجه شده بود.

کمپانی اسپاتفیای موفق شده بود 3.7 میلیارد یورو (معادل 3.97 میلیارد دلار) کسب درآمد داشته باشد که نسبت به سال گذشته حدود 16% افزایش یافته است. همچنین میزان ضرر مالی این فصل از فعالیت این پلتفرم موسیقی 75 میلیون یورو ثبت شده که نسبت به زیان مالی 231 میلیون یورویی فصل آخر سال 2022 بسیار بهتر است.
میزان سودآوری اسپاتیفای 32 میلیون یورو و کسب درآمد از محتوای تبلیغاتی نیز با رکوردی منحصربه‌فرد حدود 501 میلیون یورو اعلام شده است.

اسپاتیفای به‌منظور افزایش بهره‌وری و کارآمدی محیط کار، بیش از 17% از نیروی کار (معادل 1500 نفر) را در دسامبر سال 2023 تعدیل نیرو کرده بود.

این سرویس استریم موسیقی یکی از منتقدان و مخالفان سرسخت طرح جدید کمپانی اپل برای پیروی از قانون جدید اتحادیه اروپاست. اسپاتیفای باور دارد برنامه‌های جدید اپل برای تطابق با قانون DMA “اخاذی” از توسعه‌دهندگان است و شرایط را به‌طرز پیچیده‌ای برای همه دشوار خواهد کرد. همچنین این کمپانی تمایلی به ارائه خدمات خود در محیط هدست واقعیت ترکیبی جدید اپل، Vision Pro نیز ندارد.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array