به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، «اورسولا فون در لاین» رئیس کمیسیون اروپا، قصد دارد با رئیس جمهور چین، «شی جین پینگ»، در مورد سیاست هایی که به ادعای او خطر صنعتی زدایی در بلوک را تهدید می‌کند، گفتگو نماید.

رهبر چین روز یکشنبه 16 اردیبهشت به عنوان بخشی از سفر شش روزه خود به اروپا وارد فرانسه شد که اولین سفر او به این بلوک از سال 2019 به بعد است. «اورسولا فون در لاین» ریاست اجرایی اتحادیه اروپا گفت که در جریان گفتگو با شی در مورد “عدم تعادل” تجارت چین صحبت خواهد کرد.

چین در حال حاضر با یارانه‌های هنگفت، بیش از تقاضای ضعیف داخلی خود، در حال تولید و فروش است؛ این منجر به عرضه بیش از حد کالاهای یارانه‌ای چینی، مانند خودروهای الکتریکی (EV) و فولاد شده که در نهایت تجارت ناعادلانه جهانی را رقم زده است.

«فون در لاین» افزود: «اروپا نمی‌تواند چنین رویه‌هایی را در بازار بپذیرد؛ چرا که می‌تواند منجر به صنعتی زدایی در اروپا شود.»

در چند هفته گذشته، مقامات اتحادیه اروپا تحقیقاتی را در مورد تجارت ناعادلانه چین؛ از جمله محدودیت در عرضه تجهیزات پزشکی اروپایی به بازار این کشور آسیایی و یارانه برای شرکت‌های چینی تولیدکننده توربین‌های بادی، خودروهای الکتریکی و قطار آغاز کرده‌اند.

در همین حال، چین یک تحقیق ضد دامپینگ در مورد برندهای وارداتی از اتحادیه اروپا شروع کرده است که به ویژه صادرکنندگان فرانسوی را تحت تأثیر قرار می‌دهد. تحقیقات متقابل به عنوان یک تقابل فزاینده در برابر حمایت گرایی تلقی می‌شود.

اعضای اتحادیه اروپا عمدتا اقتصاد خود را از روسیه جدا کرده‌اند تا مسکو را به خاطر درگیری اوکراین جریمه کنند. از دست دادن دسترسی به گاز طبیعی ارزان روسیه، صنایع انرژی‌بر اروپای غربی را تحت تأثیر قرار داده و کسب‌وکارها را مجبور به انتقال تولید به مکان‌های دیگر کرده که آمریکا یکی از مقاصد اصلی آنها بود؛ زیرا این کشور بر اساس قانون کاهش تورم سال 2022 به تولیدکنندگان خاصی یارانه ارائه نموده است.

منبع: RT

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array