به گزارش ایران دکونومی، معاون فناوری‌های نوین بانک مرکزی در مورد چک الکترونیکی گفت: در حال حاضر 4 بانک در مرحله نهایی اجرای آزمون‌های تخصصی برای اجرای چک الکترونیک هستند که اگر مشکلی نداشته باشند، ظرف یک ماه آینده چک الکترونیکی در آنها عملیاتی می‌شود.

عملیات چک الکترونیکی، همانطور که از عنوان آن، مشخص است، در تمام مراحل صدور، ثبت و تایید، به صورت الکترونیکی و اینترنتی، انجام گرفته و در نتیجه، کاغذ از این فرآیند، به طور کامل، حذف می شود. 

و تمام عملیات مربوط به صدور، ثبت و تایید این چک، از طریق سامانه مخصوص آن، یعنی سامانه چکاد بانک مرکزی و به صورت اینترنتی و با استفاده از امضای دیجیتال، انجام می گیرد.

سخنگوی چک مرکزی بانک مرکزی،آمنه نادعلی گفت: بانک مرکزی، همه بانک‌ها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ مکلف به پذیرش بین بانکی چک‌های دیجیتال سایر بانک‌ها از طریق سامانه چکاوک کرده و بخشنامه مربوطه را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ به بانک‌ها ابلاغ کرده است.

بانکهای رفاه کارگران،‌کشاورزی، رسالت و پاسارگاد به زودی به طرح چک الکترونیک می‌پیوندند.

تا امروز 600 هزار فقره چک الکترونیکی در اختیار مشتریان بانک‌ها قرار گرفته و از آبان سال گذشته، چک الکترونیکی در سه بانک تجارت، صادرات و پارسیان اجرا شد.

چک الکترونیکی مشکل چک‌های کاغذی مانند گم شدن، جعل، اشتباه امضا، خط‌خوردگی تاریخ را رفع می کند و موجب  کاهش هزینه رفت و آمد مشتریان به شعبه و صرفه‌جویی در وقت و هزینه مشتریان می شود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array