به گزارش ایران دکونومی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: به ۷۸ میلیون نفر یارانه نقدی می‌دهیم ولی بررسی نکردیم که چند نفر به این یارانه نیاز دارند.

هدفمندسازی یارانه‌ها برای حمایت از قشر ضعیف جامعه و کم کردن هزینه‌ها است و این برنامه هدفمندسازی یارانه زمانی خوب است که یارانه‌ها به قشر ضعیف جامعه پرداخته شود که منجر به رفاه اجتماعی این قشر شود.

اولین مرحله واریز یارانه نقدی در آذر ۱۳۸۹ به حساب خانوارها، با پرداخت ۴۵ هزار و پانصد تومان به ازای هر نفر در ماه، در مجموع ۴ هزار و هشتصد میلیارد تومان به حساب‌ها واریز شد.

در حال حاضر به سه دهک نفری ۴۰۰ هزار تومان و به دهک‌های دیگر نفری ۳۰۰ هزار تومان یارانه نقدی داده می‌شود.

در مرحله جدید طرح کالابرگ الکترونیک جایگزین یارانه نقدی شده است و با افزایش ۳۰ درصدی اعتبار یارانه‌ای و ثبات یک ساله قیمت ۱۱ قلم کالای اساسی برای همه خانوارهای دهک‌های اول تا پنجم فراهم شده است.

البته انتخاب دریافت یارانه نقدی یا استفاده از مزایای طرح کالابرگ الکترونیک به انتخاب خود افراد بستگی دارد. تا یکی از آن دو را انتخاب کنند.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز گفته است: طبق طرح جدید بر اساس شاخص‌های اقتصادی دهک‌بندی‌ یارانه مجدد بررسی و به مردم اعلام می‌شود.

طبق قانون هر ۶ ماه یکبار دهک‌بندی‌ها بررسی می‌شود، پایگاه رفاه ایرانیان موضوع دهک‌بندی یارانه آحاد مختلف را بررسی و به آنها اعلام می‌کند.

شاخص‌های مختلف از جمله تراکنش‌های بانکی، مالکیت مسکن و خودرو، درآمدهای خانوار و سایر موارد در دهک‌بندی‌ها تاثیرگذار است که گاهی صدک‌ها میلی‌متری تغییر می‌کند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array