به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی بایننس اعلام کرده است که چندین جفت ارز معاملاتی شامل استیبل کوین مرتبط با جاستین سان، خالق ترون، یعنی TrueUSD (TUSD) را از پلتفرم معاملاتی خود حذف کرده است.

تصمیم این صرافی مبنی بر حذف برخی از جفت ارزها بخشی از فرآیند ارزیابی عادی بایننس برای محافظت از ایمنی کاربران و حفظ یکپارچگی اکوسیستم معاملاتی آن است و حذف جفت‌های معاملات در بازار اسپات بیشتر به دلیل مشکل نقدینگی و حجم ناکافی معاملات صورت می‌گیرد.

البته بایننس تصریح کرده است که حذف این جفت‌ها از فهرست معاملات، تأثیری بر دسترسی کاربران بر توکن‌ها در اسپات بایننس نخواهد داشت. یعنی کاربران همچنان می‌توانند با استفاده از دارایی‌های مبنای این جفت‌های معاملاتی، به وسیله سایر جفت‌های معاملاتی که در حال حاضر در دسترس هستند، در بازار اسپات شرکت کنند.

TUSD در بایننس

علاوه بر این، بایننس اعلام کرده است که خدمات ربات معاملاتی اسپات برای چند جفت ارز خاص را نیز خاتمه داده است. به کاربران توصیه می‌شود برای جلوگیری از هرگونه زیان مالی احتمالی، قبل از پایان مهلت مقرر، ربات‌های خود را اصلاح یا حذف کنند.

سابقه مشکلات TUSD

لازم به ذکر است که استیبل کوین TUSD از اواخر سال 2023 با مشکلات زیادی مواجه بوده است، از جمله اینکه، روز 17 اکتبر به عنوان یک مورد آشکار از نقض امنیتی و احتمال افشای اطلاعات احراز هویت (KYC) کاربران و داده‌های تراکنش مورد بررسی قرار گرفت؛ یا اوایل سال جاری به دنبال دیپگ‌شدن و سقوط به زیر 1 دلار، ثبات آن به عنوان یک استیبل کوین زیر سوال رفت.

روز 15 ژانویه، پس از اینکه معامله‌گران بیش از 339 میلیون دلار TUSD را در ازای تتر فروختند، ارزش این استیبل کوین به 0.984 دلار کاهش یافت. این اتفاق در پاسخ به نگرانی‌های مربوط به حذف این توکن از پروژه لانچ پول Manta بایننس رخ داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: optimisus

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array