به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، نگرانی در مورد کاهش تقاضا در آمریکا و چین به عنوان بزرگترین مصرف‌کنندگان نفت دنیا بر قیمت نفت تاثیر گذاشته است. به این ترتیب هر دو شاخص بین‌المللی نفت برنت و WTI در روز پنج‌شنبه (18 آبان) افزایش یافت،‌ زیرا معامله‌گران از نشانه‌های کاهش تورم در چین چشم‌پوشی کردند، و بر میزان تقاضا از سوی دو مصرف‌کننده بزرگ جهان متمرکز بودند.

در حال حاضر و در زمان نگارش مقاله در ساعت 16:00 روز پنجشنبه (18 آبان) هر بشکه نفت برنت دریای شمال در کانال 79 دلار و 96 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

شاخص‌های نفت خام در پایین‌ترین حد خود از اواسط ژوئیه قرار دارند، زیرا نگرانی‌ها در مورد اختلالات احتمالی عرضه در خاورمیانه کاهش یافته و از سوی دیگر، نگرانی‌ در مورد تقاضای ایالات متحده و چین افزایش یافته است. هر دوی این عوامل، یعنی اقتصاد کلان و همچنین شاخص‌های تکنیکال در حال حاضر بر بازار اثر گذاشته‌اند.

آمارهای تورم چین که در روز پنجشنبه (18 آبان) منتشر شد نشان داد که شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) در اکتبر 0.2 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. آمارهای اقتصادی منتشره موسسه نفت آمریکا (API) در روز چهارشنبه (17 آبان) نشان دهنده کاهش تقاضا است. به نظر می‌رسد، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 3 نوامبر 11.9 میلیون بشکه افزایش یافته است.

چشم‌انداز کوتاه مدت

بررسی‌های تکنیکال و فاندامنتال یک چشم انداز نزولی را در کوتاه مدت نشان می‌دهند.

تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری گلدمن ساکس تخمین می‌زنند که صادرات نفت دریایی تمامی 6 کشور عضو اوپک که از طرح کاهش تولید 2 میلیون بشکه‌ای اوپک پلاس از آوریل 2023 حمایت می‌کنند، تنها 0.6 میلیون بشکه در روز پایین‌تر از سطح صادرات در آن ماه است.
آمار اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت خام دنیا هم تردید نسبت به دورنمای تقاضا را افزایش داده است. واردات نفت خام در دومین اقتصاد بزرگ دنیا در ماه اکتبر افزایش یافته بود، اما کل صادرات کالاها و خدمات کاهش یافته که نشان دهنده پایین آمدن تقاضای جهانی برای انرژی است.
از طرف دیگر بالا رفتن ارزش دلار آمریکا خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا گرانتر کرده است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array