به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازارهای نفت خام برنت در شروع جلسه معاملاتی روز جمعه (28 مهر)، روند صعودی داشتند، اما پس از آن نشانه‌هایی از فرسودگی (exhaustion) را نشان دادند، زیرا به نظر می‌رسد بازار شتاب صعودی بالایی داشته و معامله‌گران در حال سیو سود هستند.

 پیش‌بینی کمبود نفت در سه ماهه پایانی سال جاری (2023) به دنبال تمدید کاهش تولید عربستان و روسیه و همچنین پایین آمدن ذخایر استراتژیک آمریکا، طی روزهای اخیر از قیمت نفت حمایت کرد.
وزارت انرژی آمریکا نیز اعلام کرد که واشنگتن به دنبال خرید 6 میلیون بشکه نفت خام برای تحویل به ذخایر استراتژیک نفتی خود در ماه دسامبر و ژانویه سال آینده (2024) است. همگی اینها دست به دست هم داد تا قیمت نفت برنت دریای شمال در ساعات آغازین روز جمعه (28 مهر) تا سطح 93 دلار و 25 سنت افزایش یابد.

تحلیل نفت خام برنت

نفت برنت دریای شمال

بازارهای نفت برنت نشانه‌هایی از فرسودگی ارائه می‌دهند. به نظر می‌رسد که سطح 95 دلار در بالا مانع قابل توجهی خواهد بود، و در حال حاضر به نظر نمی‌رسد که ما آماده حرکت به بالاتر از این سطح باشیم. در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت 92 دلار و 51 سنت است.

در نهایت، به نظر می‌رسد که عقب‌نشینی‌های کوتاه‌مدت بهترین فرصت‌های خرید برای معامله‌گران است. سطح 90 دلار یک سطح حمایتی قابل توجه است و در صورتی که قیمت به زیر این سطح حرکت کند، مسیر برای ورود به منطقه میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) هموار می‌شود، که البته در شرایط کنونی چندان محتمل نیست.

در سمت صعودی، اگر بخواهیم از سطح 95 دلار عبور کنیم، مطمئناً برنت به سطح 100 دلار خواهد رفت، که به نظر می‌رسد بسیاری از سرمایه‌گذاران منتظر آن هستند. در نهایت، احساسات بازار کماکان صعودی است و در هر نزولی خریداران آماده ورود به بازار هستند.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت

نفت وست تگزاس

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) ابتدا برای شروع جلسه معاملاتی روز جمعه (28 مهر) افزایش یافت، اما به نظر می رسد که ما در حال فرسودگی هستیم. این بازاری است که همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی است و مسلماً مشکلات عرضه همچنان مسئله اصلی آن است. احساسات بازار صعودی است، اما سطح 90 دلار یک مانع جدی به حساب می‌آید.
اگر بخواهیم از سطح 90 دلار عبور کنیم، امکان حرکت به سطح 95 دلار را خواهیم داشت. اگر از اینجا برگردیم و شکست بخوریم، سطح 87.50 دلار یک سطح حمایتی اصلی است. در زیر آن، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) حدود 85 دلار است که بدیهی است یک سطح حمایتی قابل توجه است.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

گاز طبیعی

گاز طبیعی در حال آزمایش پایین‌ترین قیمت‌ها است، زیرا معامله‌گران همچنان بر پیش‌بینی‌های نزولی آب‌وهوا و عرضه بالا متمرکز هستند.

از نقطه نظر تکنیکال، گاز طبیعی به سمت نزدیکترین سطح حمایتی 2.80 تا 2.85 دلار در حرکت است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array