به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هفته گذشته تقویت دلار و بازدهی بالاتر خزانه‌داری مستقیماً بر قیمت طلا تأثیر گذاشت؛ به طوری که فلز زرد هفته را در کانال 2024.36 دلار به پایان رساند.

شاخص دلار آمریکا (DXY) شاهد افزایش ملایمی بود و به 104.604 رسید که اوج 12 هفته‌ای آن بود. هم‌زمان، بازدهی 10 ساله خزانه‌داری آمریکا به 4.177 درصد رسید که بالاترین میزان آن در دو ماه گذشته بوده است. این عوامل مجموعاً طلا را برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر کرد و قیمت فلز زرد را کاهش داد.

گزارش های اقتصادی و تأثیر آنها بر قیمت طلا

در هفته گذشته همچنین شاهد واکنش بازار فلز گرانبها نسبت به گزارش مشاغل آمریکا بودیم که نشان دهنده رشد قوی مشاغل و افزایش دستمزدها بود. این داده‌ها چشم انداز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را در کوتاه مدت کاهش داد و بر احساسات بازار طلا تأثیر گذاشت.

پیش‌بینی گزارش CPI و چشم‌انداز بازار طلا

گزارش آتی شاخص قیمت مصرف کننده (CPI) آمریکا که در روز سه شنبه (24 بهمن) منتشر می‌شود، مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در هفته آینده است. بازار پیش‌بینی می‌کند که CPI ژانویه 0.2 درصد افزایش داشته باشد که منعکس کننده رشد این شاخص در ماه دسامبر 2023 است. همچنین انتظار می‌رود که CPI اصلی 0.3 درصد افزایش داشته باشد. این ارقام در شکل‌دهی چشم‌انداز سیاست فدرال رزرو بسیار مهم خواهند بود و در نتیجه بر قیمت طلا تأثیر می‌گذارند.

با توجه به شرایط فعلی بازار و انتظارات مربوط به گزارش CPI، معامله‌گران باید بر بازار متمرکز شوند. ممکن است این گزارش نشان دهنده این موضوع باشد که تداوم کنترل تورم می‌تواند زمینه کاهش نرخ فدرال رزرو را تقویت و به طور بالقوه قیمت طلا را افزایش دهد. با این حال، اگر نرخ تورم بالاتر از حد انتظار باشد، می‌تواند منجر به موضع تندروانه‌تر فدرال رزرو شود که در نهایت باعث کاهش قیمت فلز گرانبها می‌شود.

با توجه به این عوامل، معامله‌گران ممکن است استراتژی محتاطانه‌ای را در بازار طلا در پیش بگیرند و از نزدیک گزارش CPI و واکنش‌های فدرال رزرو را زیر نظر بگیرند. هر گونه تغییر نسبت به تورم مورد انتظار می‌تواند منجر به تغییرات قابل توجهی در قیمت طلا شود. جو کنونی بازار حاکی از دورنمای اندکی نزولی برای فلز زرد است، اما بسته به داده‌های اقتصادی هفته آینده و تفسیر فدرال رزرو، می‌تواند به سرعت تغییر کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array