به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار نفت خام در آستانه سومین کاهش هفتگی خود قرار دارد و شاهد تغییرات چندان محسوسی در بازار نیستیم. نگرانی در مورد اختلال در عرضه نفت به خاطر جنگ رژیم صهیونیستی و حماس کاهش یافته و از طرف دیگر، ترس از کاهش تقاضا افزایش یافته است.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال 80 دلار و 59 سنت است. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم در کانال 77 دلار و 35 سنت قرار گرفته است.

آمار اقتصادی ضعیف چین نگرانی‌ها را در مورد کاهش تقاضا افزایش داده است. پالایشگاه‌های چین (بزرگترین خریدار نفت خام عربستان به عنوان بزرگترین صادر کننده نفت دنیا)، نفت کمتری برای ماه دسامبر 2023 تقاضا کرده‌اند. با این وجود، تحلیلگران عقیده دارند افت قیمت نفت به زودی متوقف شده و قیمت‌ها دوباره رو به افزایش خواهند بود.

تحلیل و بررسی قیمت نفت خام برنت

تحلیل نفت خام برنت 20 آبان

نفت برنت در بحبوحه جهش بازارهای نفتی رشد کرد. در این مرحله، به نظر می‌رسد که بازگشت تکنیکالی پیش‌رو است، زیرا معامله‌گران کماکان نگران کاهش رشد اقتصاد جهانی هستند.

در حال حاضر سطح 80 دلار حمایت قابل توجهی را ارائه داده است. اما اگر بخواهیم به روند نزولی ادامه دهیم، آنگاه یک حرکت به سمت پایین به سطح 77.50 دلار باز می‌شود.

اگر ما به سمت بالا حرکت کنیم، هر دو شاخص نفت خام می‌توانند به راحتی تا میانگین متحرک نمایی 200 روزه بالا بروند که در سطح 85 دلار قرار دارد، به عبارتی اگر نفت برنت از سطح 81.75 دلار بالاتر برود، به سمت مقاومت بعدی 84.00 تا 85.30 دلار خواهد رفت.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس 20 آبان

نفت WTI در حال افزایش است، زیرا معامله‌گران روی بازگشت قیمت پس از عقب نشینی قوی اخیر قیمت‌گذاری کرده‌اند.

در صورتی که نفت WTI بالاتر از مقاومت 76.50 تا 77.50 دلار قرار گیرد، به سمت سطح مقاومت بعدی می‌رود که در محدوده 80.50 تا 82.00 دلار قرار دارد.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی 20 آبان

گاز طبیعی در نزدیکی سطح 3.00 دلار تثبیت شد، زیرا گاوها به تغییر در پیش بینی‌های آب و هوا امیدوارند که همچنان کاتالیزور منفی کلیدی برای قیمت گاز طبیعی است.

در حالی که عقب‌نشینی اخیر قوی بود، گاز طبیعی وارد شرایط فروش بیش از حد نشد. حرکت به زیر سطح 3.00 دلار، گاز طبیعی را به سمت حمایت بعدی در کانال 2.80 تا 2.85 دلار سوق خواهد داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array