در حال حاضر هر بشکه نفت خام برنت 81 دلار و 65 سنت معامله می‌شود و نفت خام وست تگزاس اینترمدیت نیز در سطح 77 دلار و 32 سنت مورد معامله قرار می‌گیرد.

چشم انداز کوتاه مدت نفت خام: با توجه به نگرانی‌های تقاضا نزولی

به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در میان کاهش تقاضای جهانی، چشم‌انداز معاملات آتی نفت خام WTI و برنت به طور فزاینده‌ای نزولی شد. هر دو شاخص نفتی حدود 4 درصد از ارزش خود را طی یک هفته گذشته از دست دادند تا سومین کاهش هفتگی خود را ثبت نمایند.

قیمت نفت اخیراً به دلیل نگرانی از کاهش تقاضا در ایالات متحده و چین عقب‌نشینی کرد و روند صعودی قبلی را معکوس کرد. هر دو شاخص نفت خام WTI و برنت زیر میانگین متحرک 100 روزه (EMA 100) خود معامله می‌شوند که نشان دهنده یک روند نزولی احتمالی است.

چشم‌انداز کوتاه مدت نفت خام به دلیل چالش‌های سمت تقاضا به سمت نزولی متمایل است. با این حال، اگر WTI به 75 دلار در هر بشکه نزدیک شود، ممکن است بازار مورد حمایت قرار گیرد.

تقاضای آمریکا و چین

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) افزایش جزئی تولید نفت خام و کاهش تقاضا را پیش‌بینی می‌کند. علاوه بر این، پیش‌بینی می‌شود مصرف سرانه بنزین در سال 2023 به پایین‌ترین حد در دو دهه گذشته برسد. در چین، داده‌های ضعیف اقتصادی و کاهش قیمت‌های مصرف‌کننده نگرانی‌ها را در مورد افزایش تقاضای نفت این کشور ایجاد کرده است، به طوری که پالایشگاه‌های چینی برای ماه دسامبر واردات خود از عربستان سعودی را کاهش و میزان تقاضا را در کل کم کردند.

تحلیلگران عقیده دارند ادامه کاهش تولید عربستان و روسیه از قیمت نفت حمایت خواهد کرد. عربستان و روسیه به عنوان صادرکنندگان بزرگ نفت دنیا هفته گذشته اعلام کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را تا پایان سال جاری میلادی ادامه می‌دهند. این تصمیم در شرایطی گرفته شد که نگرانی در مورد تقاضا و رشد اقتصاد بازارهای نفت را تحت تاثیر قرار داده است.
اجلاس ائتلاف اوپک پلاس که از سازمان کشورهای صادر کننده نفت و متحدانش از جمله روسیه تشکیل شده در 26 نوامبر برگزار می‌شود.

در زمینه عرضه، ایالات متحده شاهد کاهش سکوهای نفتی فعال بوده که نشان دهنده کاهش بالقوه تولید در آینده است. این موضوع، همراه با نشست آتی اوپک پلاس، می‌تواند بر قیمت نفت تأثیر بگذارد.

در نتیجه، در حالی که چشم انداز آنی نفت خام در میان عدم قطعیت تقاضا در بازارهای اصلی نزولی است، عوامل مربوط به عرضه و تصمیمات استراتژیک تولیدکنندگان کلیدی نفت می‌توانند بازار را تحت تاثیر قرار دهند. آمارهای اقتصادی و عوامل ژئوپلیتیکی همچنان در تعیین مسیر آینده قیمت نفت بسیار اهمیت دارند.

به طور خلاصه

کاهش قیمت نفت با کاهش تقاضای آمریکا و چین

نفت خام برنت و WTI، به زیر میانگین متحرک 100 روزه سقوط کردند.

EIA تولید نفت خام آمریکا را افزایش و تقاضا را کاهش می‌دهد

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array