به گزارش ایران دکونومی، سعید مقیسه، در نشست خبری نمایشگاه رصتا، در خصوص حضور بازیگران حوزه اعلام کرد: «اکثر سکوهای پر مخاطب حضور خواهند داشت، برخی سکوها در بین مخاطبان تخصصی حوزه خود مرجعیت دارند که تمام سکوهای سرشناس در حوزه‌های تخصصی نظیر ورزش، کودک و نوجوان، آموزش و سایر حوزه‌ها در نمایشگاه حضور دارند و از میان سکوهای عمومی حوزه تولید و انتشار فیلم و سریال‌های ایرانی «نماوا»، «فیلم نت»، «تماشاخونه»، «روبیکا» و سایر سکوهای فعال در این حوزه برای حضور در نمایشگاه ثبت‌نام و اعلام آمادگی کردند.»

در سال گذشته نیز، با اینکه از حضور پلتفرم‌های مشهور و پیام‌رسان‌های بومی صحبت شد، اما این اتفاق محقق نشد و هیچ‌ یک در نمایشگاه حضور نیافتند و توضیح دقیقی از علت این مسئله ارائه نشد.

مقیسه در پاسخ به این پرسش که چرا فیلیمو در این نمایشگاه شرکت نمی‌کند، توضیح داد: «جواب این پرسش را باید از فیلیمو بپرسید.» وی در پاسخ به این موضوع که چرا جلسه‌ای برای حل مشکلات فیلیمو با ساترا برگزار نمی‌شود نیز سکوت کرد. مشکلات بین فیلیمو و ساترا به مدت‌ها پیش برمی‌گردد و تاکنون چالش‌های زیادی بین این پلتفرم و ساترا به‌وجود آمده؛ به‌طوری که چندی پیش درخواست فیلتر شدن فیلیمو نیز از سوی ساترا مطرح شده بود. (دیجیاتو)

فیلیمو

رئیس ساترا در پایان افزود: «یکی از مهم‌ترین دستاوردهای نمایشگاه «رصتا» در سال گذشته تشکیل مجمع «رصتا» بود که این مجمع باعث افزایش مشارکت سکوهای دارای مجوز از ساترا در حوزه‌های مختلف نظارتی، حمایتی و صیانت از حقوق کاربران شد. سکوها دور هم جمع شدند و میزان هم‌افزایی رسانه‌های دارای مجوز از ساترا برای ارتقای زیست‌بوم افزایش پیدا کرد.»

قابل ذکر است که دومین نمایشگاه ملی رسانه‌های صوت‌و تصویر فراگیر ایران (رصتا) از ۱۰ تا ۱۳ دی ماه در مصلی تهران برگزار می‌شود.

کانال یوتیوب ایران دکونومی

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array