به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت په‌په کوین (PEPE) اکنون در حدود 85 درصد از رکورد 0.00000448 دلاری آن در ماه می 2023 (اردیبهشت 1402) کاهش یافته است. علاوه بر این، تحلیلگران با اشاره به سه عامل مهم، پیش‌بینی می‌کنند که روند نزولی این ارز احتمالاً در ماه سپتامبر همچنان ادامه خواهد داشت.

نقض‌های امنیتی پی در پی په‌په کوین (PEPE)

په‌په کوین (PEPE) طی دو هفته گذشته، دو مورد نقض امنیتی جدی را پشت سر گذاشت. ابتدا، روز 24 آگوست (2 شهریور)، اعضای تیم موسس این میم کوین، تعداد زیادی از این توکن به ارزش 16 میلیون دلار را برای فروش به صرافی‌های رمزارزی منتقل کردند. این اقدام منجر به افزایش تنش و نگرانی در سراسر جامعه به خاطر احتمال یک “کلاهبرداری راگ‌پول” گردید و نتیجه آن، افت 30 درصدی قیمت په‌په (PEPE) در بازار بود.

سپس، روز نهم سپتامبر (18 شهریور)، حساب رسمی په‌په در شبکه اجتماعی ایکس (X) تایید کرد که یک فرد ناشناس کانال تلگرام آن را هک کرده است.

« اطلاعیه مهم: کانال تلگرام قدیمی ما هک شده و دیگر در کنترل ما نیست. حساب “lordkeklol” به خطر افتاده است. کسی که به این حساب دسترسی پیدا کرده است از آن برای کلاهبرداری و فریب مردم و راه‌اندازی ارزهای دیگر استفاده خواهد کرد. آگاه باشید که این شخص دروغ می گوید.»

— (pepecoineth@) . نهم سپتامبر 2023

قیمت این میم کوین از زمان انتشار این خبر بیش از 12 درصد کاهش یافته است که نشان می‌دهد نقض‌های امنیتی پی در پی، اعتماد سرمایه‌گذاران به این پروژه را از بین برده است.

نمودار روزانه په په (PEPE)
نمودار روزانه په‌په (PEPE)؛ منبع: coinmarketcap

خروج نهنگ‌های په‌په (PEPE) از بازار

داده‌های توزیع عرضه په‌په (PEPE)، شواهدی دال بر خروج سرمایه‌گذاران بزرگ از این پروژه ارائه می‌کنند. نکته مهم این است که آدرس‌هایی با موجودی بین 100 میلیون تا 1 میلیارد واحد توکن په‌په (خط آبی در نمودار زیر) اکنون حداکثر عرضه در گردش این توکن که به رقمی در حدود 96.5٪ می‌رسد را تحت کنترل دارند. از زمانی که نگرانی‌های مربوط به حمله راگ‌پول شدت گرفت، موجودی حساب این گروه از هولدرهای بزرگ به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

توزیع عرضه په‌په (PEPE)
مقایسه توزیع عرضه په‌په (PEPE) بین آدرس‌هایی که بیش از 1000 توکن دارند. منبع: Santiment

این جریان خروج نهنگ‌ها از پروژه می‌تواند احساسات خرید حاکم بر بازار را بیش از پیش کاهش دهد.

شکست مثلث نزولی

از منظر تکنیکال، په‌په (PEPE) به مرحله شکست الگویی وارد شده است که به نظر می‌رسد یک الگوی مثلث نزولی باشد. یک مثلث نزولی در یک روند کاهشی، به عنوان یک الگوی ادامه‌دهنده نزولی در نظر گرفته می‌شود. این الگو زمانی تایید می‌شود که قیمت خط روند پایینی آن را شکسته و به اندازه ارتفاع بین خط روند بالایی و پایینی مثلث کاهش یابد.

نمودار 4 ساعته قیمت په‌په (PEPE)
نمودار 4 ساعته قیمت په‌په (PEPE) و تشکیل الگوی مثلث؛ منبع: TradingView

در نتیجه این ستاپ تکنیکال، قیمت په‌په (PEPE) ممکن است تا پایان ماه سپتامبر تا مرز 0.00000064 دلار کاهش یابد که حدود 12 درصد کاهش از سطح فعلی قیمت را نشان می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array