به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 23 فوریه 2024 قیمت په‌په (PEPE) افزایش ناگهانی 20 درصدی را تجربه کرد که آن را به یکی از برندگان بازار تبدیل نمود. ولی این رالی صعودی نتوانست برای مدت طولانی حفظ شود و قیمت آن نزدیک به 9.5٪ کاهش یافت و به محدوده 0.000001185 رسید. بر اساس تجزیه و تحلیل داده‌های IntoTheBlock، در نتیجه این نوسان شدید، بیش از 46 درصد از سرمایه گذاران په‌په (PEPE) متحمل ضرر شده‌اند.

طبق اطلاعات وبسایت CoinMarketCap، در زمان نگارش این مطلب، این میم کوین با قیمت 0.000001341 دلار معامله می‌شود که نشان‌دهنده 12.60 درصد بهبود در تایم فریم روزانه است. ارزش بازار 262 میلیون دلاری په‌په (PEPE) این دارایی را در رتبه 118 بازار کریپتو قرار داده است.

نمودار روزانه قیمت  په‌په (PEPE)
نمودار روزانه قیمت په‌په (PEPE)

نوسانات اخیر په‌په (PEPE) از کجا نشات می‌گیرند

تحلیل و بررسی داده‌های پلتفرم سنتیمنت (Santiment) مشخص می‌کند که پس از افزایش ناگهانی قیمت، جریان ورودی این دارایی به صرافی‌های رمزارزی توسط سرمایه‌گذارانی که با هیجان به دنبال دریافت سود بودند، به شدت افزایش یافته است. طبق معمول همیشه، این جریان یک سیگنال نزولی قوی در نظر گرفته می‌شود. پس از این رویداد احساسات نزولی حاکم در بازار این رمزارز نیز شروع به افزایش کرد.

با این حال، در آن سوی بازار، فعالیت نهنگ‌ها در بازار په‌په (PEPE) همچنان بالا بود؛ این ادعا به خوبی از افزایش تعداد تراکنش‌های بزرگ این دارایی مشهود است. در واقع، سرمایه‌گذاران بزرگ اخیراً دارایی خود را افزایش داده و بیشتر درحال هولد کردن په‌په (PEPE) بوده‌اند، زیرا موجودی آن در آدرس‌های برتر طی چند روز گذشته اندکی افزایش یافته است.

سرمایه گذاران باید چه انتظاری داشته باشند؟

در حال حاضر، علیرغم احیای مجدد قیمت، به نظر می‌رسد به غیر از جو حاکم بر بازار و جریان‌های ورود و خروج سرمایه از صرافی‌ها، چند شاخص دیگر بازار نیز حامی فروشندگان هستند. برای مثال اندیکاتور MACD احتمال تشکیل یک تقاطع نزولی را نشان می‌دهد. یا شاخص جریان پول (MFI) نیز کاهشی جزئی را ثبت کرده است که نشان از کاهش بیشتر قیمت دارد.

نمودار تحلیلی قیمت په‌په (PEPE)
نمودار تحلیلی قیمت په‌په (PEPE)؛ منبع: TradingView

ناگفته نماند که در عین حال چند شاخص دیگر بازار به شدت صعودی به نظر می‌رسند. به عنوان مثال، جریان پول چایکین (CMF) په‌په (PEPE) از منطقه خنثی برگشته است، که نشان می‌دهد ممکن است این دارایی طی روزهای آینده شاهد افزایش دوباره قیمت خود باشد. با توجه به این بلاتکلیفی میان خریداران و فروشندگان توصیه می‌شود پیش از هرگونه سرمایه‌گذارای شاخص‌های بازار با دقت بررسی شوند.

گفتنی است که اخیراً توکن په‌په فورک [PORK]، که حاصل فورکی از بلاکچین اصلی په‌په بود نیز سرنوشت مشابهی داشته است. طبق اطلاعات CoinMarketCap، ارزش PORK بعد از اندکی جهش، بیش از 7٪ کاهش یافته است. در زمان نگارش این مطلب این دارایی با قیمت 0.0000003999 دلار معامله می‌شود.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: ambcrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array