به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت بیت کوین (BTC)، اوایل امروز در صرافی بیت استمپ تامحدوده 66013 دلار سقوط کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که رمزارز اول بازار، ششمین کندل ماهیانه متوالی خود را در منطقه سبز بست. این رکورد در سال 2012 نیز ثبت شده بود. این ارز دیجیتال در حال حاضر با افت بیش از 4 درصدی، با قیمتی در حدود 66942 دلار دست به دست می‌شود.

به نظر می‌رسد اصلی‌ترین دلیل سقوط اخیر بیت کوین، چالش نزولی ایجاد شده به واسطه شدت گرفتن جریان‌های خالص خروجی از صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) باشد. گزارش شده است که روز 1 آوریل (13 فروردین)، صندوق GBTC گری اسکیل، 302 میلیون دلار دیگر خروجی ثبت کرده است.  به گفته جیمز سیفارت، تحلیلگر برجسته ETF، این رقم “بیشتر از حد انتظار است”.

به طور کلی، روز دوشنبه ETFهای بیت کوین خروجی خالص 85.7 میلیون دلاری را ثبت کردند و حتی ورودی محصولات دو شرکت بلک راک و فیدلیتی نتوانست زیان‌های GBTC را جبران کند.

نمودار سالانه بیت کوین

به غیر از تقاضای به ظاهر رو به کاهش برای ETFهای بیت کوین، قیمت این دارایی احتمالاً تحت تاثیر معامله‌گران اوراق قرضه‌ای قرار گرفته است که بنابر کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو قیمت گذاری انجام می‌دهند. در واقع، احتمال کاهش نرخ بهره در ماه ژوئن به زیر 50 درصد کاهش یافته است. البته این اتفاق فشار زیادی را بر دارایی‌های ریسکی مانند بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال وارد می‌کند که معمولاً از سیاست‌های پولی ضعیف‌تر سود می‌برند.

هفته گذشته کریستوفر والر گفت که کاهش نرخ بهره ممکن است به دلیل داده‌های ناامیدکننده نرخ تورم به تعویق بیفتد. طبق گزارش فایننشال تایمز، تنها تعداد کمی از مقامات فدرال رزرو از سه مرتبه کاهش نرخ بهره در طول سال 2024 حمایت می‌کنند. رافائل بوستیک، رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا اخیراً گفته است که احتمالاً امسال تنها یک مورد کاهش نرخ را شاهد هستیم.

تاثیر ریزش عمده قیمت بیت کوین بر معامله‌گران

طبق داده‌های کوین گلس (Coinglass)، در نتیجه کاهش شدید قیمت بیت کوین و قرمزپوش شدن آلتکوین‌ها، بیش از 500 میلیون دلار در بازار ارزهای دیجیتال لیکوئید شده است. از این تعداد 414 میلیون دلار نقدینگی به پوزیشن‌های لانگ (خرید) و 85 میلیون دلار به پوزیشن‌های فروش مربوط بوده است، 66 میلیون دلار نیز به طور خاص به پوزیشن‌های بیت کوین اختصاص داشت.

لیکوئید شدن پوزیشن های بیت کوین

در داده‌هایی که اخیراً QCP Capital به اشتراک گذاشته است، فعالیت قابل توجهی در بازار آپشن‌ها مشاهده می‌شود. در این بین، علاقه قابل توجهی به فروش آپشن‌های call و خرید آپشن‌های put  برای بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH).  وجود دارد.

در مورد اتریوم، تقاضا برای آپشن‌های put به طور قابل توجهی از تقاضای آپشن‌های call در کوتاه مدت بیشتر است که منجر به انحراف منفی 5% برای ماه آوریل شده است. این انحراف نشان‌دهنده تمایل غالب به سمت حفظ روند نزولی در بازار آپشن‌های اتریوم است که از غلبه احساسات محتاطانه معامله‌گران در مورد حرکت‌های بالقوه قیمت در آینده نزدیک حکایت دارد.

آیا جنون میم کوین‌ها در حال فروکش کردن است؟

در جریان روند اصلاح اخیر بازار، فروش قابل توجهی نیز در کل بخش میم کوین‌ها وجود داشته است که در چند هفته گذشته در کانون توجه بازار قرار داشتند. برای مثال، در روزهای آخر هفته گذشته، قیمت دوج کوین (DOGE) تا 22 سنت هم افزایش یافت، با این حال، در زمان انتشار این مطلب، با 13 درصد کاهش به حدود0.1881 دلار رسیده است. سایر میم کوین‌هامانند شیبااینو (SHIB) و سگ کلاهدار (WIF) نیز نیز وارد اصلاح شدیدی شده‌اند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array