به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ قصد دارد با معرفی قابلیت “پین کردن پیام‌ها به بالای چت”، دسترسی به اطلاعات مهم و ضروری را برای کاربران میسر سازد.

جدیدترین نسخه بتای واتساپ شامل منوی چت با طراحی جدید است. این طراحی جدید کاربر پسندتر بوده و مانند گذشته کاربردی نیز هست. همچنین در این نسخه بتا از واتساپ، اشاراتی به آپدیت‌های پیش‌رو از جمله فرمت جدید تکست، نقل‌قول، و طراحی مجدد بصری نیز شده است.

پین کردن پیام

تغییرات بزرگی برای واتساپ در راه است

واتساپ به‌عنوان یک اپلیکیشن پیام‌رسان آنی، تمام امکانات لازم در یک “پیام‌رسان” را در اختیار کاربرانش گذاشته است. اما تغییرات اخیر این اپ در مسیر بهتر و کامل‌تر شدن عملکرد و پوشش دادن کاربردهای جانبی بیشتری نیز می‌باشد.

در مدت اخیر واتساپ از آپدیت‌های بسیاری رونمایی کرده که برخی از آنها تجربه شخصی کاربری را بهبود داده‌اند (مانند ساخت استیکر با هوش مصنوعی، واکنش به استاتوس با آواتارهای شخصی)، برخی از آنها امنیت حساب کاربری را افزایش داده‌اند (مانند معرفی قابلیت Passkey، پشتیبانی از چند اکانت و به‌زودی اتصال یکپارچه به دیگر پیام‌رسان‌ها مثل تگلرام و سیگنال)؛ و برخی دیگر به‌صورت کلی عملکرد واتساپ را بهبود داده‌اند (مانند معرفی قابلیت کانال، ارسال تصاویر و ویدیوها با کیفیت HD، پاسخگویی سریعتر با Reply Bar و به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در تماس‌های تصویری).

در نسخه بتا (ورژن 2.23.21.4)، منتشر شده در بخش Beta Program فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پلی، ردپای یک آپدیت جدید دیده می‌شود: قابلیت کاربردی “پین کردن پیام‌ها به بالای چت”. وبسایت WABetaInfo در گزارش جدید خود به این نکته اشاره کرده که کاربران می‌توانند بخشی از پیام مدنظر خود را هایلایت کرده و سپس آن را پین کنند.
با انجام این کار، افراد حاضر در گروه می‌توانند به‌راحتی به مکالمات مهم مراجعه کرده و سریعتر به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشند.


پین کردن پیام‌های دلخواه به‌مدت 24 ساعت، یک هفته و یک ماه امکان‌پذیر است و می‌توان در هر زمانی پیام‌ها را از حالت پین خارج (unpin) کرد. علاوه‌بر قابلیت پین کردن پیام‌ها، منوی به‌اشتراک‌گذاری چت‌ها نیز مجدداً از لحاظ بصری طراحی شده و کاربر پسندتر شده است.

تمام این تغییرات چه از لحاظ بصری و چه از لحاظ کاربردی، همگی بخشی از برنامه بزرگ کمپانی متا برای طراحی مجدد پلتفرم واتساپ است. بسیاری از فاکتورهای ظاهری این پیام‌رسان با انتشار نسخه بتا (ورژن 2.23.20.10) در پایان ماه سپتامبر سال جاری به‌کلی تغییر کرده بودند. البته هنوز این تغییرات در مراحل آزمایشی قرار دارند و ممکن است هنوز با انتشار نسخه جدید واتساپ از لحاظ ظاهری ماه‌ها فاصله داشته باشیم.

منبع: androidpolice

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array