به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی و به نقل از «اف ایکس امپایر»، گزارش‌های ناامیدکننده شاخص مدیران خرید (PMI) اروپا، نگرانی‌ها در مورد تقاضای ضعیف‌ نفت را افزایش داد. به این ترتیب، با تمرکز معامله‌گران بر مشکلات اقتصاد اروپا، نفت برنت به سطح 87.00 دلار کاهش یافت. این در حالی است که نشانه‌های کاهش عرضه نفت آمریکا در تضاد با اطلاعات اقتصادی این‌کشور مبنی بر دورنمای کاهش تقاضا در آینده نیز بر کاهش قیمت نفت در بازار موثر بوده است.

در حال حاضر قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال با 4 سنت معادل 0.05 درصد کاهش به 88 دلار و 70 سنت رسیده است. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با 12 سنت معادل 0.14 درصد کاهش در کانال 83 دلار و 62 سنت معامله می‌شود.

تحلیل و بررسی شاخص نفت برنت

تحلیل نفت خام برنت 3 آبان

در حالی که جو کنونی بازار نزولی است، معامله‌گران تحولات خاورمیانه را به طور دقیق زیر نظر دارند، چرا که هرگونه ریسک افزایش تنش باعث تغییر جهت بازارهای نفت خواهد شد.

بازارهای نفت برنت در ابتدای جلسه معاملاتی روز چهارشنبه (3 آبان) افزایش یافتند، اما پس از آن به پایین‌ترین حد جلسه قبل سقوط کردند و دوباره نشانه‌هایی از حیات را نشان دادند. در هر صورت، این بازاری است که همچنان شاهد رفتارهای پر سر و صدای زیادی خواهد بود، زیرا نگرانی‌های زیادی در مورد اختلالات عرضه و تقاضا وجود دارد. همچنین نگرانی‌های زیادی در مورد اینکه آیا مسائل ژئوپلیتیکی حل می‌شوند یا خیر وجود دارد.

در صورت صعود، نفت برنت با مقاومت اولیه سطح 95 دلار روبه رو است که اگر بتواند از آن عبور کند به سمت کانال 100 دلار حرکت خواهد کرد.

در شرایط نزولی نیز، میانگین متحرک نمایی 50 روزه (EMA 50) حمایت اصلی است و به نظر می‌رسد که این کف کوتاه مدت بازار است. اگر به پایین‌تر از آن حرکت کنیم، این امکان وجود دارد که بازار به دنبال سطح 85 دلار یا حتی متحرک نمایی 200 روزه باشد.

تحلیل و بررسی نفت وست تگزاس اینترمدیت

تحلیل و بررسی شاخص نفت وست تگزاس 3 آبان

نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحت فشار شدیدی قرار دارد، زیرا معامله‌گران به گزارش‌های ناامیدکننده شاخص مدیران خرید (PMI) اروپا واکنش نشان دادند. سرمایه‌گذاران نگران هستند که تقاضای اروپا برای نفت ضعیف باشد.

شاخص قدرت نسبی (RSI) در قلمرو متوسط باقی ماند، بنابراین در صورت ظهور کاتالیزورهای مناسب، فضای زیادی برای به دست آوردن حرکت نزولی بیشتر وجود دارد.

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی

تحلیل و بررسی بازار گاز طبیعی 3 آبان

با تمرکز معامله‌گران بر پیش‌بینی‌های آب و هوا، گاز طبیعی در تلاش است تا شتاب صعودی بیشتری به دست آورد.

در صورتی که گاز طبیعی از مقاومت 3.00 تا 3.05 دلار بالاتر برود، به سمت بالاترین قیمت اکتبر در 3.45 دلار حرکت خواهد کرد.

پیش‌بینی کوتاه مدت بازارهای نفت خام: نزولی

با توجه به آمارهای اقتصادی و مسائل ژئوپلیتیکی، به نظر می‌رسد که احساسات کوتاه‌مدت بازار نفت نزولی باشد. در نهایت مهمترین عواملی که در حال حاضر بر بازار نفت موثر هستند و ممکن است قیمت را صعودی و یا نزولی نمایند عبارتند از: آمارهای اقتصادی اروپا، تنش‌های ژئوپلیتیکی خاورمیانه، محرک‌های خبری از چین، آمارهای اقتصادی آمریکا.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire ، Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array