به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کاهش ارزش دلار و افزایش تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه‌گذاری امن به دنبال تشدید تنش‌ها در خاورمیانه، قیمت فلز زرد را طی یک هفته گذشته افزایش داد.

موضع محتاطانه فدرال رزرو در مورد کاهش نرخ بهره بر بازار طلا تأثیر می‌گذارد؛ هفته گذشته بازار طلا به طور قابل توجهی تحت تاثیر رویکرد محتاطانه فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره شکل گرفت.

قیمت طلا (XAU/USD) در پایان هفته گذشته به 2035.38 دلار رسید که 22.15 دلار یا 1.10 درصد افزایش داشت.

تحلیل و بررسی هفتگی قیمت طلا 6 اسفند

طلای هفتگی (XAU/USD)

بازدهی خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته عمدتاً پایین بود که نشان دهنده عدم اطمینان سرمایه‌گذاران در مورد آینده نرخ بهره است. شاخص دلار آمریکا پس از یک افزایش دو ماهه، اولین سقوط هفتگی خود را در سال 2024 ثبت کرد. این تغییر زمانی رخ داد که سرمایه گذاران انتظارات خود را برای زمان‌بندی و میزان کاهش نرخ های فدرال رزرو تغییر داده و شروع احتمالی را به جای می 2024، ژوئن پیش بینی می‌کنند.

بازار طلا همچنان با چالش‌هایی در مورد تقاضا مواجه بود. دارایی‌های امن و سنتی رفتارهای غیرمعمولی از خود نشان می‌دهند، به طوری که بازارهای سهام جهانی به بالاترین حد خود رسیده و علاقه سرمایه‌گذاران به ETF بیت‌کوین افزایش یافت.

پیش بینی هفتگی بازار طلا

در هفته آینده، بازار طلا احتمالاً تحت تأثیر گزارش‌های اقتصادی کلیدی، به ویژه داده‌های هزینه‌های مصرف شخصی (PCE) قرار خواهد گرفت. این گزارش می‌تواند بینش‌های مهمی در مورد روند تورم و هزینه‌های مصرف‌کننده ارائه دهد و به طور بالقوه تصمیمات فدرال رزرو را شکل دهد.

تمرکز مداوم بر استراتژی تصمیم گیری نرخ فدرال رزرو

استراتژی فدرال رزرو در مورد تصمیمات نرخ بهره یک نقطه کانونی باقی خواهد ماند. با توجه به پیش‌بینی سه کاهش ۲۵ واحدی در سال جاری (2024) توسط فدرال رزرو و تعدیل انتظارات بازار بر این اساس، هر گونه داده اقتصادی جدید، به ویژه داده‌های مشاغل فوریه که در ۸ مارس منتشر می‌شود، برای نشانه‌هایی از کند شدن اقتصاد به دقت بررسی و مورد توجه خواهد بود.

از سوی دیگر، عملکرد دلار آمریکا همچنان یک عامل کلیدی خواهد بود و پیش‌بینی‌ها در مورد تضعیف آن در سه ماهه دوم با فرض اینکه فدرال رزرو با شروع کاهش نرخ بهره از ژوئن آغاز می‌شود، ادامه خواهد داشت. جو اقتصاد جهانی، در کنار شاخص‌های اقتصادی، نقش مهمی در شکل گیری ادراک بازار و تقاضا برای طلا خواهد داشت.

ارزیابی موقعیت طلا در میان احساسات بازار

از آنجایی که سرمایه‌گذاران منتظر شاخص‌های اقتصادی بیشتری هستند تا گمانه زنی خود را از سیاست پولی مشخص نمایند؛ جایگاه طلا در بازار با تغییر احساسات و تصمیمات استراتژیک در تخصیص دارایی‌ها شکل خواهد گرفت. تعامل بین شرایط اقتصادی حاکم و رویکرد فدرال رزرو، برای تعدیل نرخ‌ها و تعیین مسیر بازار طلا بسیار مهم است.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Fxempire 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array