به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، هاوینگ بیت کوین که تقریباً هر چهار سال یکبار اتفاق می‌افتد، مکانیزم داخلی برای کُند شدن روند ایجاد بیت کوین جدید است؛ به‌طوری که با وجود استخراج بیش از 19.5 میلیون بیت کوین، پیش‌بینی شده که آخرین عدد از این رمزارز حدوداً صد سال دیگر استخراج شود.

هنگامی که سرعت تولید کاهش می‌یابد، در صورتی که تقاضا برای دارایی ثابت باشد و یا افزایش یابد، در تئوری، قیمت آن باید افزایش یابد. تاکنون، بیت کوین سه هاوینگ پشت سر گذاشته و هر هاوینگ به عنوان یک کاتالیزور برای افزایش قیمت عمل کرده‌اند. درواقع این روند صعودی قیمت نه تنها برای پادشاه رمزارزها، بلکه شامل حال کل این بازار شده است.
با توجه به این پیشینه، آیا بازهم این اتفاق خواهد افتاد و آیا هاوینگ بر دو میم کوین برتر بازار تأثیر خواهد گذاشت؟ هوش مصنوعی پرپلکسیتی (Perplexity) پاسخ می‌دهد.

هاوینگ بیت کوین

جدا از اینکه بیت کوین اوایل ماه مارس (اواسط اسفند) توانست بالاترین قیمت تاریخی خود را ثبت کند، اما سکان هدایت چرخه گاوی فعلی در دستان میم کوین ها قرار دارد. دو میم کوین بزرگ‌ دوج کوین (DOGE) و شیبا اینو (SHIB) در خط مقدم بوده‌اند، اما نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که این بخش از بازار شاهد ظهور میم کوین های جدیدی بود که در جلب توجه سرمایه‌گذاران موفق عمل کردند.

با این وجود، تمرکز ما روی دوج کوین (Dogecoin) و شیبا اینو (Shiba Inu) خواهد بود. دوج کوین در حال حاضر از نظر ارزش بازار در رتبه نهم قرار دارد، در حالی که قاتل خودخوانده آن در میان رقابت مداوم برای رهبری میم کوین‌ها چهار پله عقب مانده و در زمان نوشتن این مطلب در جایگاه سیزدهم ایستاده است.

چت بات محبوب پرپلکسیتی (Perplexity) معتقد است هاوینگ بیت کوین که باید در 19 آوریل (31 فروردین) انجام شود، "می‌تواند به دلیل تقاضای بالای بیت کوین منجر به افزایش پایدار قیمت بیت کوین شود." اگرچه این دارایی از زمان ثبت بالاترین قیمت خود در ماه مارس کاهش دو رقمی داشته است، اما این می‌تواند خبر خوبی باشد.

رقیب ChatGPT با پیش بینی دستاوردهای بالقوه برای SHIB و DOGE، بر این نظریه تاکید دارد که از آنجایی که شیبا اینو و دوج کوین اغلب از رهبر خود پیروی می‌کنند، به احتمال خیلی زیاد ممکن است در طول رویداد هاوینگ بیت کوین، قیمت آنها افزایش یابد.

هرگاه صحبت از دوج کوین به میان آمده، پیش‌بینی‌های زیادی مبنی بر اینکه این میم کوین می‌تواند در طول این چرخه به 1 دلار برسد، وجود داشته است. رسیدن دوج کوین به یک دلار به معنای افزایش 5 برابری از موقعیت فعلی این رمزارز است.

از سوی دیگر، افزایش نرخ سوخت و تعداد معاملات رو به رشد در شیباریوم، از جمله تحولات صعودی برای اکوسیستم شیبا اینو بوده است. به این ترتیب، پیش‌بینی‌ها برای شیبا اینو از افزایش تقریبی 40 درصد در چند هفته آینده و تا 300 درصد در ماه‌های بعد حکایت دارد.
با این حال، هوش مصنوعی Perplexity نسبت به بی‌ثباتی بازار کریپتو و به خصوص میم کوین ها که به خاطر نوسانات قیمتی شناخته شده هستند، هشدار داد.

سلب مسئولیت:تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Crypto potato
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array