به گزارش ایران دکونومی، در کنار گفتگو با دیگر کارگزاران و بررسی آنچه در یازده اینوتکس قبل گذشت، در ساخت و ساز غرفه‌ها و آماده‌سازی فضای نمایشگاهی سری به پارک فناوری پردیس زدیم و در همان هیاهو و شلوغی، با دبیر اجرایی و کارگزارانی که حاضر بودند، گفتگو کردیم:

سجاد عباسی فشمی، دبیر اجرایی رویداد که اغلب وی را دبیر جوان می‌خوانند، در گفتگو با ایران دکونومی گفت: ما در برگزاری این ایونتکس بزرگ چالش‌های زیادی داریم.

همچنین در خصوص نوآوری‌های اینوتکس امسال توضیح داد: سعی کردیم اجرای استیج متفاوتی داشته باشیم. محتوای متفاوتی ارائه می‌دهیم، پلان نمایشگاهی متفاوتی داریم و سعی کردیم شرکت‌کنندگان را نیز به سمت متفاوت شدن هدایت کنیم.

دبیر اجرایی اینوتکس در خصوص مشارکت بانوان افزود: خواستیم الزامی برای حضور در بخش آن‌ها داشته باشیم اما با فیدبک‌های منفی مواجه شدیم و آن بخش را حذف کردیم. در حال حاضر تخصص و توان افراد را در نظر می‌گیریم و مانعی از این لحاظ نداریم.

جلیل عسگری، مسئول فروشگاه یا همان PTP shop در خصوص این بخش گفت: اکوسیستم نوآوری از دهه نود تقریباً شکل گرفت، به نوعی که مشتریان استارتاپها اغلب کسب و کارها یا خود اکوسیستم بودند. از چند سال به این فکر افتادیم که محصولات نوآورانه آنها می‌تواند به زندگی مردم هم وارد شود و مورد استفاده قرار گیرد. بنابراین بخش فروشگاه را برای عرضه این محصولات آماده کردیم. جنس این محصولات به گونه‌ای است که مردم در زندگی روزمره‌شان از آن استفاده کنند. هم بازارسازی و هم فروش متمرکز را در این فروشگاه داریم.

وی در خصوص چالش‌های این بخش افزود: مهم‌ترین چالش ما این بود که هم مصرف‌کنندگان و هم تولیدکنندگان با ادبیات محصول دانش‌بنیان عجین نشده‌اند و چون محصولات فناورانه فروش متفاوتی دارند، خیلی استفاده نشده‌است. امسال هم ما تعداد محصولات را از ۱۵ به ۳۰ رساندیم.

ریورس پیچ، ارائه نیازهای فناورانه صنعت در سال گذشته توسط کارگزاران شبکه فن بازار ملی اتفاق می‌افتاد. این بخش جانبی نمایشگاه در راستای فعالیت‌های فن بازار ملی اتفاق می‌افتد. امسال نیازهایی از سمت شرکت عالیس، در حوزه صنایع غذایی، از سمت مجلس شورای اسلامی در حوزه قانون‌گذاری و نظارت، از سمت شرکت انتخاب در حوزه لوازم خانگی، از هلال احمر ایران در حوزه تجهیزات پزشکی و شرکت پاسارگاد در حوزه نیازهای فناورانه حوزه نفت، گاز و انرژی برگزار می‌شود تا در جلسات B2B در خصوص جزئیات طرح‌ها بحث شود. بخش قانون‌گذاری امسال به ریورس پیچ اضافه شده است.

آقای درویش، کارشناس این بخش در خصوص نیازی که باعث شد بخش قانون‌گذاری به ریورس پیچ اضافه شود گفت: ارتباط مردم یا دستگاه‌ها یکی از این نیازها بود، همچنین اکوسیستم در حال تکامل است و نیاز است که این ارتباط به درستی شکل بگیرد.

سجاد رجبی که سه سال است مسئول رویدادهای اینوتکس است گفت: ما در واقع هماهنگ کننده همکاران بخش خصوصی هستیم و عناصر اصلی همان پیمانکاران هستند. دو سال است که در تلاشیم رویدادها را متنوع کنیم.

وی در خصوص چالش‌ها توضیح می‌دهد: طبیعتا کار اجرایی رویداد پر از چالش است. ما در ابتدا بزرگترین چالش‌مان مخاطب بود. بعد از آن این بود که به عنوان یک رویداد تاب‌آور سعی کردیم در هر شرایطی اینوتکس را داشته باشیم. اغلب هم ما درگیر چالش نوآوری در نمایشگاه هستیم.

بخش جذابی که اینوتکس هم به آن پرداخته است، بازدید از پارک فناوری است و امسال در سومین سال خود به طور متفاوتی برگزار می‌شود. آقای ناگهی، مسئول تورهای اینوتکس گفت: ما بخش بازدید تخصصی را امسال اضافه کردیم و افراد را برای بازدید ۸ شرکت نیز می‌بریم. در کنار آن بازدید عمومی هم داریم.

وی در مورد چالش‌های تور بازدید افزود: زمانبندی متقاضیان برای بازدید بود. اغلب تمایل به بازدید پنجشنبه و جمعه آن هم صبح دارند.

استارتاپ‌ها «معرکه» می‌گیرند\ معرکه بخش جدید نمایشگاه اینوتکس {کلیک کنید}

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array