به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق اعلامیه‌ای که بنیاد تون (TON Foundation) روز سوم جولای (12 تیر) منتشر کرد، شبکه بلاکچین اُپن نتورک (Open Network)، از ویژگی پیام‌رسانی رمزگذاری شده آن‌چین خود رونمایی کرده است. این ویژگی جدید امکان ارسال پیام‌های خصوصی بین کاربران شبکه TON را فراهم می‌کند.

اُپن نتورک (TON) یک شبکه بلاکچین است که از کد ایجاد شده توسط تیم توسعه‌دهندگان برنامه پیام‌رسانی تلگرام فورک شده است. تلگرام در جولای 2020 (مرداد 1399) این پروژه را قبل از راه‌اندازی شبکه اصلی کنار گذاشت. با این حال، قبل از خروج، کد TON را به کد منبع باز تغییر داده و به دیگران اجازه داد تا بر اساس کارهای قبلی، این پروژه را ادامه دهند.

شبکه فعلی موسوم به “TON” توسط بنیاد تون ساخته شده است. این بنیاد ادعا می‌کند که این شبکه مقیاس‌پذیری و توان عملیاتی پردازش تراکنش بیشتری را نسبت به سایر گزینه‌های مشابه در اکوسیستم وب 3 (Web3) ارائه کرده و در عین حال غیرمتمرکز بودن خود را حفظ می‌کند.

شبکه تون (TON) همیشه امکان ارسال پیام در تراکنش‌ها را برای کاربران فراهم کرده است. اما در گذشته این پیام‌ها کاملاً عمومی بودند. افزودن ویژگی جدید به کاربران این امکان را داده است که این پیام‌ها را سرتاسر رمزگذاری کنند و تنها توسط گیرنده مورد نظر قابل خواندن باشند.

پیام رمزگذاری شده در تون نتورک

آناتولی ماکوسوف (Anatoly Makosov)، توسعه‌دهنده اصلی شبکه تون (TON) ادعا کرده است که این ویژگی رمزگذاری با هدف «شخصی‌سازی» تراکنش‌ها ایجاد شده است:

«هنگام ارسال رمزارز تون‌کوین (Toncoin)، ژتون‌ها (Jettons) یا توکن‌های غیرمثلی (NFT) در شبکه تون، همیشه می‌توانید متنی با مضامین مختلف مثل «برای قهوه» یا «تولدت مبارک» برای گیرنده در آن درج کنید و از این طریق این تعامل را شخصی کنید. اکنون این ویژگی محبوب با رمزگذاری کامل در دسترس شما قرار دارد.»

ماکوسف افزود که اگر به هر دلیلی سرورهای پیام‌رسان سنتی از کار بیفتند، شبکه تون (TON) می‌تواند به عنوان یک روش “قابل اعتماد” و “محافظت شده” برای برقراری ارتباط خصوصی عمل کند.

گفتنی است که در حال حاضر پیام‌های رمزگذاری‌شده با استفاده از چندین برنامه کیف پول خرد، از جمله MyTonWallet، OpenMask و TON Wallet در دسترس کاربران قرار دارند. این ویژگی در به‌روزرسانی‌های آتی به کیف پول موبایلی Tonkeeper اضافه خواهد شد.

در ماه می، بنیاد تون یک برنامه شتاب‌دهنده 25 میلیون دلاری راه‌اندازی کرد تا توسعه‌دهندگان اپلیکیشن‌ها را تشویق کند که محصولات خود را در این شبکه بسازند. در ماه نوامبر نیز یک تیم توسعه مستقل، یک ربات ترید تلگرام را برای کاربران داخلی TON ایجاد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array