به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بازار ارزهای دیجیتال همچنان به روند رشد خود ادامه می‌دهد و اکثر دارایی‌های دیجیتال در سطوح قیمتی قرار گرفته‌اند که طی چند هفته گذشته بی‌سابقه بوده است. په‌په (PEPE) یکی از برجسته‌ترین نمونه‌های این روند صعودی است.

بیت کوین (BTC) در بازه هفت روزه بیش از 22٪ افزایش یافت و در مقطعی حتی مقاومت 35 هزار دلار را هم لمس کرد. اتریوم و سولانا نیز عملکرد خوبی در این مدت نشان دادند.

با این حال، میم کوین‌های محبوب بازار مانند شیبااینو (SHIB)، دوج کوین (DOGE) ، په‌په کوین (PEPE) و فلوکی اینو (FLOKI) نیز دستاوردهای قابل توجهی داشته‌اند. در این میان، په‌په (PEPE) با جهشی 86 درصدی بار دیگر به صدر جدول ترندهای بازار بازگشت. در پی این جهش، قیمت این دارایی جنجالی از 0.00000064 دلار روز 20 اکتبر به اوج 0.00000134 دلاری در روز 27 اکتبر رسید. در حال حاضر په‌په با رشد کمتر از یک درصد در بازه روزانه، با قیمت 0.000001207 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت په‌په کوین (PEPE)
نمودار قیمت په‌په کوین (PEPE)، منبع: CoinGecko

دلیل رشد انفجاری په‌په کوین (PEPE)

یکی از دلایل احیای میم کوین‌ها می‌تواند اشتیاق کلی ایجاد شده در صنعت ارزهای دیجیتال در پی انتشاز شایعاتی باشد که ادعا می‌کرد کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) ممکن است به زودی درخواست ETF  بیت کوین بلک راک را تأیید کند.

افزون بر این، اوایل این هفته، تیم توسعه دهنده PEPE اعلام کرد که تقریباً 7 تریلیون واحد از این توکن (معادل 6 میلیون دلار در آن زمان) را سوزانده است. چنین حرکتی معمولاً صعودی تلقی می‌شود، زیرا عرضه یک دارایی خاص را کاهش داده و به طور بالقوه آن را با ارزش‌تر می‌کند.

در همین حال، برخی از تحلیلگران معتقدند نوسانات په‌په کوین (PEPE) می‌تواند یک شاخص قوی از تب بیش از حد بازار کریپتو باشد. به عقیده ران نوینر (Ran Neuner) اگر می‌خواهید بدانید چه زمانی پولبک بازار در راه است، فقط مراقب په‌په (PEPE) باشید. این رمزارز به معنای واقعی کلمه یک شاخص برای نشان دادن زمانی است که بازار بیش از حد گرم و هیجانی شده است. نظریه نوینر توسط چند تریدر و تحلیلگر دیگر نیز تکرار شده است. به عقیده آنها پامپ‌های ناگهانی دارایی‌هایی مثل PEPE، DOGE، XRP، IMX، LINK همیشه نشان‌دهنده یک حمام خون قریب‌الوقوع بوده است.

از سوی دیگر، برخی از صاحب نظران بر این باور هستند که جهش اخیر په‌په عمدتاً ناشی از اخبار صعودی منتشر شده در مورد تغییرات تیم توسعه دهندگان و این واقعیت است که این پروژه به شکلی فعال توکن‌های اضافی را می‌سوزاند و لزوماً نشانه‌ای از اعتماد بیش از حد و کاذب کاربران به بازار نیست.

همانطور که داده های مقایسه‌ای TradingView نشان می‌دهد، قیمت په‌په کوین (PEPE) اغلب با قیمت بیت کوین ارتباط تنگاتنگی داشته است و همین امر می‌تواند استفاده از این میم کوین به عنوان یک شاخص را چالش‌برانگیز کند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cryptopotato و cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array