به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بر اساس گزارش شرکت تجزیه و تحلیل داده‌های بلاکچین Lookonchain، میم کوین جنجالی په‌په (PEPE) روز گذشته شاهد فعالیت قابل توجهی از سوی نهنگ‌ها بوده است. طبق این گزارش، دو سرمایه‌گذار بزرگ در مجموع 1.56 تریلیون واحد از این توکن را خریداری کردند که ارزش آن به 1100 اتر  معادل 2.06 میلیون دلار می‌رسد.

نهنگ اول که با نام “yougetnothing.eth” فعالیت می‌کند، 874 میلیارد توکن په‌په (PEPE) را در ازای 600 واحد اتریوم به ارزش 1.12 میلیون دلار خرید و پس از آن، نهنگ دوم 500 واحد اتر (به ارزش 936000 دلار) را برای خرید 685 میلیارد دلار از این میم کوین هزینه کرد.

لازم به یادآوری است که همین سه ماه پیش، یعنی در ماه می، توکن په‌په (PEPE) به بالاترین سطح تاریخی خود در حدود 0.00000431 دلار رسید. ولی از آن زمان 68 درصد از ارزش خود را از دست داده و از این نقطه اوج فاصله گرفته است. همین امر باعث ایجاد فضایی مملو از حدس و گمان‌های محتاطانه شده و اعتماد سرمایه‌گذاران به این دارایی دیجیتال را کاهش داده است.

په‌په (PEPE) که اکنون با ارزش بازار 533 میلیون دلاری خود در رتبه 74 بازار کریپتو ایستاده است، با 7.75 درصد رشد در تایم فریم روزانه، با قیمت 0.000001370 دلار معامله می‌شود.

نمودار روزانه په‌په (PEPE)
نمودار روزانه په‌په (PEPE)؛ منبع: coinmarketcap

هفته گذشته، توکن په‌په (PEPE) با شکست‌های بیشتری مواجه شد و ۱۲.۴ درصد دیگر کاهش یافت و به این ترتیب به یکی از رمزارزها با بدترین عملکرد در بین ده ارز ترند بازار تبدیل شد. این سقوط بازار را تکان داد و این سوال را در ذهن تحلیلگران و سرمایه‌گذاران ایجاد کرد که دلیل خرید چند میلیارد دلاری اخیر این دارایی توسط نهنگ‌ها چیست؛ چراکه این حرکتی غافلگیرکننده است که به شدت با احساسات و عملکرد فعلی بازار په‌په (PEPE) در تضاد است.

البته علیرغم سقوط اخیر، توکن په‌په (PEPE) همچنان از ارزش بازاری در حدود 533 میلیون دلار برخوردار است و حجم معاملات 24 ساعته آن به 122 میلیون دلار می‌رسد.

اقدامات اخیر نهنگ‌ها بسته به دیدگاه هر فرد می‌تواند به عنوان یک رای اعتماد یا یک شرط‌بندی بزرگ روی آینده این رمزارز تلقی شود. مشاهده اینکه آیا این خرید با چنین مقیاس بزرگی باعث بهبود قیمت این توکن می‌شود یا اینکه این دارایی در بازار غیرقابل پیش‌بینی ارزهای دیجیتال، به روند نزولی خود ادامه می‌دهد یا خیر، مسائلی است که تنها با گذشت زمان مشخص خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array