به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، در بحبوحه فصل شلوغ آلتکوین‌ها، تحلیلگران با زیر نظر گرفتن شاخص‌های تکنیکال و فاندامنتال برخی از دارایی‌های دیجیتال، ضمن بیان اینکه رمزارزهای بزرگی مثل اتریوم، لایت کوین و کاردانو در شرایط خوبی برای جهش پیش از هاوینگ بیت کوین قرار دارند، به پتانسیل رشد پنج توکن با ارزش بازار کمتر در ماه آوریل اشاره داشته‌اند. این درحالی است که در پی اصلاح عمیق قیمت بیت کوین و کاهش آن تا مرز 66 هزار دلار، بازار کریپتو و به ویژه آلتکوین‌ها در دریایی از خون غوطه‌ور شدند و به پیروی از رهبر بازار، همگی به طور متوسط بین 5 تا 10 درصد از ارزش خود را از دست دادند.

در ادامه به پنج آلتکوینی اشاره خواهیم کرد که پیش‌بینی می‌شود در شرایط نرمال بازار، بتوانند عملکرد بهتری نسبت به رقبای خود نشان دهند.

میم کوین بانک (BONK) سولانا

میم کوین بانک (BONK) که اکنون در رتبه 69 بازار قرار دارد، یکی از بزرگ‌ترین میم کوین‌ها در کل بازار کریپتو محسوب می‌شود. این آلتکوین از ابتدای سال 2024 تاکنون بیش از 84 درصد رشد داشته است. هرچند در مقایسه با سایر همتایان خود، نتوانسته است آنچنان که باید خودنمایی کند.

میم کوین های برتر آوریل
مقایسه عملکرد میم کوین‌های برتر بازار از ابتدای سال تاکنون؛ منبع: مساری

امروز بانک (BONK) به عنوان دومین میم کوین بزرگ در بستر سولانا، ارزش بازاری در حدود 1.78 میلیارد دلار دارد. این رقم در برابر دومین میم کوین بزرگ شبکه اتریوم یعنی په په (PEPE) با ارزش بازار 3.38 میلیارد دلاری چندان چشمگیر نیست ولی به پتاسیل رشد آن در بستر شبکه سولانا اشاره می‌کند.

ژوپیتر (JUP)

توکن  ژوپیتر (JUP) با حجم معاملات هفتگی بیش از 10 میلیارد دلار، بزرگترین پلتفرم تجمیع‌کننده در شبکه سولانا است. تعداد سوآپ‌های هفتگی این پلتفرم از اکتبر 2023 به طور مداوم در حال افزایش بوده و اخیراً به رکورد 15 میلیون سوآپ در یک هفته رسیده است.

صرافی ژوپیتر امسال از توکن بومی خود با نام JUP رونمایی کرد و طی یک ایردراپ موفق 700 میلیون دلار از این آلتکوین را بین حدود یک میلیون دارنده این کیف پول توزیع کرد. با توجه  به رشد چشمگیر توکن‌های تازه راه‌اندازی شده در بستر سولانا، توکن JUP می‌تواند در ماه آوریل نیز به رشد 151.06 درصدی خود از ماه گذشته ادامه دهد .

پایت نتورک (Pyth)

پایت نتورک (PYTH) به عنوان یک شبکه اوراکل برای بلاکچین‌ها، پروتکل‌ها و پروژه‌های مختلف در فضای وب3 و بخش ارزهای دیجیتال عمل می‌کند. اوراکل‌ها در کل به عنوان یک مسیر انتقال عمل کرده و امکان دسترسی به داده‌های خارج از زنجیره را برای بلاکچین‌ها و پروتکل‌ها فراهم می‌سازند. این شبکه، مشکل بزرگ داده‌های قیمت قابل اعتماد و بلادرنگ را برای ارزهای دیجیتال حل کرده است. توکن بومی این شبکه اکنون در رتبه 87 بازار قرار دارد.

آلتکوین پایت نتورک

اگرچه تعداد سپرده‌گذاران آلتکوین PYTH مانند ماه گذشته در حال افزایش نیست، اما همچنان با سرعت خوبی در حال رشد است. تعداد این سپرده‌گذاران هنوز هم بسیار بالاتر از تعداد کسانی است که دارایی خود را استیک نکرده‌اند. این وضعیت نشان دهنده اعتماد فعالان بازار به این پلتفرم است. علاوه بر این، پایت نتورک توانست بازیکنان قدرتمندی را به سمت اکوسیستم خود جذب کند و قراردادهای مشارکتی مهمی را با Amber Group، Binance، Galaxy Digital و Jump منعقد نماید.

آلتکوین اوندو فایننس (ONDO)

اوندو فایننس (ONDO)، یک پروتکل امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) است که هدف آن دموکراتیک کردن دسترسی به محصولات و خدمات مالی در درجه سازمانی است. این هدف مهم با استفاده از ابزارهای مالی دنیای واقعی بر بستر بلاکچین محقق می‌شود.

قیمت توکن ONDO  ماه گذشته 102.64 درصد رشد کرده و اکنون به محدوده 000.892 دلار رسیده است. این دارایی با ارزش بازار 1.11 میلیارد دلاری خود در رتبه 90 بازار قرار دارد.

این شرکت اخیراً اعلام کرد که 95 میلیون دلار به صندوق توکنیزه شده بلک راک منتقل کرده است. رابطه نزدیک آن با صاحب‌نامان این عرصه می‌تواند به افزایش اعتماد سرمایه‌گذاران به توکن ONDO کمک کند.

فچ ای.آی (FET)

توکن هوش مصنوعی فچ ای.آی با نام اختصاری FET به عنوان پنجاه و دومین رمزارز بزرگ بازار و قیمت 2 دلار و 72 سنت، آلتکوین دیگری است که می‌تواند در ماه آوریل عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد.

نمودار آلتکوین فچ ای آی

در حال حاضر، هوش مصنوعی نقش مهمی در بازار ارزهای دیجیتال برعهده دارد. شرکت‌های بزرگی همچون OpenAI به دلیل نگرانی‌ها در مورد انحصار فناوری توسط تعدادی معدود از شرکت‌ها، بیش از پیش به مفهوم «هوش مصنوعی غیرمتمرکز» اهمیت می‌دهند. در پاسخ به این نگرانی، سه پروژه فعال در این حوزه تصمیم گرفته‌اند تا روی راه‌حل مشترکی برای ادغام توکن‌های خود کار کنند. سه شرکت فچ.ای.آی، اوشن و سینگولاریتی برای ایجاد «اتحاد ابرهوش مصنوعی» هر یک به نوبه خود ابتکاراتی را در چارچوب حاکمیتیشان پیشنهاد کرده‌اند.

در صورت تایید جامعه، توکن‌های FET، OCEAN و AGIX به یک توکن جدید با نام ASI تبدیل خواهند شد. این امر مستلزم تبدیل مستقیم FET به ASI است، در حالی که دارندگان OCEAN و AGIX می‌توانند توکن‌های خود را با ارز جدید مبادله کنند. همین پروژه باعث شده است تحلیلگران به احتمال رشد قیمت این آلتکوین در آینده امیدوار شوند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array