به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی اپل قصد دارد یک پلتفرم تبلیغاتی بر پایه هوش مصنوعی بسازد که عملکرد آن به ابزارهای تبلیغاتی متا و گوگل شباهت فراوانی دارد. بخش تبلیغاتی اپل ارزشی بیش از 7 میلیارد دلار دارد!

به گفته دو منبع آگاه و ناشناس، کمپانی اپل در مسیر طراحی و معرفی یک پلتفرم تبلیغات دیجیتال جدید بر مبنای تکنولوژی هوش مصنوعی می‌باشد. بررسی‌های اولیه نشان‌دهنده این هستند که عملکرد این ابزار جدید به پلتفرم‌های Performance Max گوگل و Advantage+ متا شباهت بسیاری دارد.

تبلیغات اپ‌استور

عملکرد پلتفرم تبلیغاتی اپل چگونه خواهد بود؟

کمپانی اپل در حال حاضر در مرحله آزمایشی این ابزار می‌باشد و این محصول را در اختیار عده منتخبی از آژانس‌های تبلیغاتی قرار داده است.این ابزار تبلیغاتی به‌صورت خودکار و هوشمند تبلیغات مدنظر را در بخش‌های مناسب در فروشگاه اپلیکیشن اپ‌استور قرار داده و جایگذاری می‌کند.

در حال حاضر تبلیغات دیجیتال نمایش‌داده شده در اپ‌استور شامل تبلیغات تب جستجو، صفحه نتایج جستجو، تبلیغات “ممکن است این اپلیکیشن‌ها را نیز دوست داشته باشید” (در بخش پایینی صفحه محصولات دیگر) و تب امروز (در هنگام بازگشایی اپ‌استور) می‌باشد.

در این کمپین تبلیغاتی جدید، سفارش‌دهندگان تبلیغات می‌توانند بودجه نهایی، هزینه به ازای هر مشتری، مخاطب هدف و کشورهای مقصد نمایش تبلیغات را مشخص کنند.
با وارد کردن این جزئیات اولیه، ابزار هوشمند تبلیغاتی جدید کمپانی اپل به‌صورت خودکار تصمیم می‌گیرد که با توجه به داده‌های دریافتی چه بخشی از اپ‌استور بهترین مکان برای جانمایی تبلیغات سفارش‌دهنده می‌باشد.

اپل به آژانس‌های تبلیغاتی و سفارش‌دهندگان گفته که هدف از توسعه و آزمایش این پلتفرم تبلیغاتی جدید، “بهبود عملکرد الگوریتم‌های تبلیغاتی Apple Search Ads” می‌باشد. اما منابع آگاه از این پروژه ادعا کرده‌اند که پیش‌بینی می‌شود اپل به‌زودی و در همین ماه‌های آتی ابزار تبلیغاتی هوش مصنوعی را رسماً معرفی کند.

تبلیغات دیحیتال

تبلیغات برمنبای هوش مصنوعی، سودآوری بیشتر برای اپل

ابزارهای تبلیغاتی Performance Max و Advantage+ بهره مالی بسیار زیادی برای کمپانی‌های گوگل و متا داشته‌اند و در جلسات مالی هر فصل این شرکت‌ها همیشه از آنها به‌عنوان یکی از “کلیدی‌ترین ابزارهای هوشمند و سودآور” یاد شده است.
گوگل مدعی شده که ابزار تبلیغاتی Performance Max عملکرد بسیار خوبی دارد و نتایج منحصربه‌فردی را برای سفارش‌دهندگان به ارمغان می‌آورد. درحالی‌که متا گزارشات دقیقی از عملکرد ابزار Advantage+ خود را منتشر می‌کند؛ اما گوگل هیچ‌گاه از نحوه و محل فعالیت ابزار خود اطلاعاتی منتشر نکرده است.

با اینکه به‌نظر می‌رسد ابزار تبلیغاتی هوشمند اپل در وهله اول محدود به فروشگاه اپلیکیشن اپ‌استور باشد؛ اما کارشناسان باور دارد اپل به‌زودی از این پلتفرم تبلیغاتی هوش مصنوعی در دیگر پروژه‌های خود نیز بهره خواهد گرفت.
برخی کارشناسان زیاد اطمینان ندارند که اپل از این ابزار جدید برای جانمایی تبلیغات دیجیتال در اپلیکیشن‌های خبری (News) و سهام (Stock) خود استفاده کند؛ زیرا این دو اپ از یک الگوریتم تبلیغاتی جداگانه و تخصصی استفاده می‌کنند. البته پیش‌بینی می‌شود از این ابزار هوش مصنوعی در دیگر اپلیکیشن‌های اپل مانند Maps، Apple TV+، Books و اپ تازه‌وارد Sports استفاده شود.

پیش‌بینی می‌شود بخش عظیم تبلیغاتی کمپانی اپل در سال جاری درآمدی بیش از 7 میلیارد دلار داشته باشد؛ این رقم از سال 2023 حدود 1 میلیارد دلار بیشتر خواهد بود. بخش عمده این کسب درآمد مدیون تبلیغات دیجیتال موجود در سطح فروشگاه اپلیکیشن اپ‌استور می‌باشد.

منبع: Business Insider

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array