به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی واتساپ آپدیت جدیدی را به کاربران خود ارائه داده است که با کمک آن کاربران می‌توانند تصاویر را با کیفیت HD به مخاطبین خود ارسال کرده و به‌اشتراک بگذارند.
مارک زاکربرگ امروز با انتشار پستی در فیسبوک و کانال اینستاگرام خود درباره این اخبار اطلاع‌رسانی کرد.

قابلیت ارسال تصاویر با کیفیت بالا، پیش از این در نسخه بتای اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ در دست آزمایش و بررسی بوده است.

در اوایل تابستان سال جاری، برخی از کاربران متوجه این گزینه در نسخه بتای اندروید و iOS واتساپ شده بودند که در واقع خبر از رونمایی قریب‌الوقوع آن می‌داد. وبسایت خبری wabetainfo نیز درباره افزوده شدن این قابلیت به جدیدترین نسخه واتساپ، موجود در گوگل‌پلی و اپ‌استور نیز پرداخته است.

واتساپ

تنظیمات گزینه ارسال تصاویر به‌صورت HD در واتساپ

برای دسترسی به این قابلیت، اپلیکیشن پیام‌رسان واتساپ باید به آخرین نسخه آن آپدیت شود. بعد از آپدیت، گزینه “HD” در بخش ارسال تصاویر، در کنار دیگر ابزارهای ویرایش تصویر مانند چرخش عکس، افزودن متن، افزودن استیکر و غیره مشاهده خواهد شد.

بعد از انتخاب گزینه HD، پنجره پاپ‌آپ جدیدی ظاهر خواهد شد که کاربران می‌توانند کیفیت دلخواه خود را برای تصویر مدنظر انتخاب کرده و سپس آن را ارسال کنند.
شایان ذکر است که گزینه “کیفیت استاندارد” (Standard Quality)، به‌صورت پیش‌فرض انتخاب خواهد شد که به گفته واتساپ، هدف از انتخاب این تنظیمات به‌عنوان گزینه پیش‌فرض، تضمین ارسال سریع و مطمئن تصاویر است.

اما از این پس کاربران می‌توانند با انتخاب گزینه HD، تصاویر را با بالاترین و بهترین کیفیتِ در دسترس به مخاطبین خود ارسال کنند.
بعد از ارسال، گیرنده این تصاویر را با برچسب HD (در گوشه سمت چپ پایین عکس) دریافت خواهد کرد، که هدف این لیبل اطلاع‌رسانی درباره کیفیت بالاتر و درنتیجه حجم بالاتر فایل دریافت‌شده می‌باشد.
تمامی تصاویر به‌اشتراک‌گذاشته شده در واتساپ به‌صورت رمزگذاری سرتاسری محافظت خواهند شد.

واتساپ

براساس گفته‌های این کمپانی، اگر هنگام دریافت تصاویر باکیفیت، دسترسی به اینترنت پرسرعت وجود نداشته باشد، کاربران می‌توانند به‌صورت مجزا هر تصویر را با کیفیت معمولی و یا HD مشاهده و ذخیره کنند.

کمپانی واتساپ اعلام کرده که در طی چند هفته آینده، پشتیبانی از ارسال تصاویر با کیفیت HD به‌صورت جهانی در دسترس همه کاربران قرار خواهد گرفت و سپس همین تنظیمات برای فایل‌های ویدیویی نیز اعمال خواهد شد.

این چندمین آپدیت واتساپ در راستای ارتقای امکانات برای کاربران است. اخیراً آپدیت‌های دیگری مانند ایجاد کانال (مشابه همین قابلیت در تلگرام و اینستاگرام) به هدف ایجاد محلی امن و در دسترس برای اطلاع‌رسانی‌های مربوط به جوامع، مؤسسات آموزشی و دولتی و اداره‌های محلی؛ ارسال پیام ویدیویی (تا 60 ثانیه)، ورود و ثبت‌نام در واتساپ به کمک آدرس ایمیل، مکالمه صوتی گروهی تا 32 نفر (این قابلیت با تماس صوتی متفاوت است)، به‌اشتراک‌گذاری صفحه‌نمایش در تماس‌های تصویری، افزوده شدن قابلیت Passkey برای افزایش امنیت کاربران (با داده‌های بیومتریک مانند اثر انگشت و تشخیص چهره) و جدیدترین قابلیت یعنی ساختن استیکر به کمک هوش مصنوعی در واتساپ به کاربران ارائه شده است.

متا قبلاً اعلام کرده بود که تمام سرویس‌های تحت‌مدیریت این کمپانی به‌تدریج به قابلیت‌های هوش مصنوعی مختلفی برمنبای مدل زبانی Llama 2 مجهز خواهند شد.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array