به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، درحالی‌که روز گذشته کمپانی توییتر با جایگزین کردن لوگوی پرنده آبی معروف خود با حرف “X” پروسه ری‌برندینگ جنجالی و شاید ناموفقی را پشت‌سر می‌گذارد؛ تیک‌تاک از یک قابلیت جدید دیگر برای کاربران خود رونمایی کرده است.

با اینکه تیک‌تاک ابتدا کار خود را به‌عنوان پلتفرمی برای به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه آغاز کرده بود، اما به مرور پشتیبانی از تصاویر را نیز به خدمات خود افزود تا به نحوی با اینستاگرام نیز رقابت کند.
حالا تیک‌تاک پشتیبانی از پست‌های متنی را نیز به لیست خدمات خود افزوده تا با توییتر (که از این به بعد X نام دارد!) و حتی پلتفرم Threads متا نیز رقابت کند.

با تغییرات شدیدی که در طی این مدت در توییتر اتفاق افتاده و دلسردی کارشناسان و برخی از کاربران از عدم اصالت و نوآوری Threads، افراد به‌دنبال پلتفرم‌های جایگزینی برای فعالیت هستند و معمولاً به سراغ رقبای توییتر مانند BlueSky، Mastodon و شاید حالا تیک‌تاک بروند.
در بحبوبه همین تغییرات عجیب و ری‌برند توییتر به X بود که پلتفرم غیرمتمرکز Mastodon بار دیگر موفق شد رکورد کاربران فعال ماهانه خود را بزند و به 2.1 میلیون کاربر برسد!

تیک‌تاک

تولید محتوای متنی در تیک‌تاک: راه جدیدی برای تعامل

به گفته کمپانی تیک‌تاک این قابلیت جدید به کاربران اجازه می‌دهد راوی داستان، اشعار، متن موسیقی و دیگر انواع نوشته‌ها باشند. در واقع راه جدیدی برای ابزار احساسات و افکار در دسترس تولیدکنندگان محتوا قرار داده شده است.

از این پس بعد از باز کردن اپلیکیشن تیک‌تاک و مراجعه به بخش Camera، سه گزینه در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت: ویدیو – تصویر – متن.
بعد از انتخاب گزینه “متن”، کاربران به صفحه‌ای هدایت می‌شوند که می‌توانند در آن پست متنی مدنظر خود را یادداشت کنند. سپس کاربران می‌توانند متن خود را با افزودن یک موسیقی، یک لوکیشن، فعال کردن قابلیت Duet و فعال کردن کامنت‌ها شخصی‌سازی کنند.
این کمپانی ادعا می‌کند پست‌های متنی نیز درست به اندازه پست‌های ویدیویی و یا تصویری “تعاملی” و “پویا” هستند.

علاوه بر امکان انتخاب کردن رنگ پس‌زمینه دلخواه، امکان اضافه کردن استیکر، هشتگ و تگ کردن دیگر کاربران نیز به پست‌های متنی وجود دارد. درست مثل پست‌های ویدیویی و تصویری، پست‌های متنی نیز می‌توانند به‌صورت “پیش‌نویس” (draft) برای انتشار در زمان مدنظر ذخیره شوند.

تیک‌تاک با انتشار بیانیه‌ای در وبلاگ رسمی خود نوشته است: “ما در تیک‌تاک همیشه به دنبال راه جدیدی برای توانمندسازی کاربران خود هستیم. در نتیجه با توسعه و ایجاد ابزارهای جدید و خلاقانه مسیر تولید محتوا را برای کاربران تسهیل می‌کنیم.”
این کمپانی ادامه داد: “مفتخریم که از قابلیت پست‌های متنی در پلتفرم خود رونمایی کنیم. کاربران می‌توانند به کمک این قابلیت جدید ایده‌های خود را با جهان به‌اشتراک بگذارند و خلاقیت خود را بروز دهند. با ایجاد پست‌های متنی، درحال گسترش مرزهای خلاقیت و نوآوری هستیم.”

با اینکه بسیاری از افراد سال گذشته از تصمیم این پلتفرم برای پشتیبانی از محتواهای تصویری نیز مطمئن نبودند؛ اما حالا این قابلیت یکی از بخش‌های اصلی اپلیکیشن تیک‌تاک است. احتمال پیش‌ آمدن اتفاق مشابهی در مورد پست‌های متنی نیز وجود دارد.
خصوصاً از آنجایی‌که برخی از کاربران تا پیش از این هم متون خود را در قالب تصویر یا ویدیو در تیک‌تاک منتشر می‌کردند؛ حالا با این قابلیت جدید و تخصصی، به‌اشتراک‌گذاری متن برای کاربران آسان‌تر خواهد شد.

تیک‌تاک

رقابت تیک‌تاک و Threads با توییتر

جای تعجبی نیست که تیک‌تاک الان را برای رونمایی از این قابلیت جدید خود انتخاب کرده است! در حال حاضر در بازه زمانی‌ای به‌سر می‌بریم که تصمیمات سؤال‌برانگیز و جنجالی توییتر تمامی ندارند و کاربران کلافه‌تر از همیشه هستند.
در نتیجه تیک‌تاک با پیوستن به متا قصد دارد از این فرصت نهایت استفاده را کرده و راه جایگزین مناسب‌تری را به کاربران ارائه دهد.

هرچند اظهارنظرها درباره روند عملکرد Threads در این مدت نیز ضد و نقیض هستند؛ زاکربرگ اطمینان داده که روزانه میلیون‌ها نفر برای فعالیت مجدد به این پلتفرم بازمی‌گردند؛ به‌نظر می‌رسد سقوط آزاد Threads ادامه دارد.

پلتفرم تیک‌تاک که نبض بازار به‌اشتراک‌گذاری ویدیوهای کوتاه را در دست دارد؛ حالا به دنبال گسترش دامنه خدمات خود در دیگر فرم‌های محتواست.

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array