به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، کمپانی اپل درحال توسعه قابلیت‌های سلامت‌محوری بر پایه هوش مصنوعی است.
بر اساس گزارش Bloomberg، نام این سرویس راهنمای سلامت Quartz است. غول حوزه صنعت تکنولوژی، اپل، درحال توسعه تکنولوژی دیگری برای ردیابی احساسات نیز هست و قصد دارد نسخه مخصوص آیپد اپلیکیشن iPhone Health را نیز در سال جاری منتشر کند.

سرویس راهنمای سلامت‌محور بر مبنای هوش مصنوعی اپل، به مقاصد زیر طراحی و ساخته شده است: انگیزه‌بخشی به کاربران برای ادامه دادن فعالیت‌ها و تمرینات ورزشی، ارتقای عادات خورد و خوراک و بهبود کیفیت خواب.

ایده بنیادین این سرویس، استفاده از هوش مصنوعی در جهت استخراج اطلاعات از ساعت هوشمند اپل (Apple Watch) کاربران برای ارتقای برنامه سلامتی مختص به هر فرد است.
درست مانند دیگر سرویس‌های ارائه شده توسط اپل، سرویس Quartz نیز اشتراک ماهانه خواهد داشت.

بر اساس گزارشات، چندین تیم در کمپانی اپل درحال کار کردن بر روی این پروژه هستند‌. این تیم‌ها شامل تیم سلامت، تیم هوش مصنوعی و تیم دستیار هوشمند Siri است. به گفته متخصصان‌، انتظار می‌رود که از این سرویس سلامت‌محور در سال آینده رونمایی شود؛ اما ممکن است که این پروژه با تاخیر مواجه شده و یا کلاً منتفی شود.

 

اپل

 

تاریخچه تلاش‌ها و پروژه‌های آینده اپل در حوزه سلامت

علاوه بر این، در گزارشات قید شده است که اپلیکیشن سلامت اپل ابزارهای جدیدی برای ردیابی احساسات و مدیریت مشکلات بینایی، از جمله دوربینی/نزدیک‌بینی دریافت خواهد کرد.
عرضه نسخه جدید از این اپلیکیشن به کاربران اجازه می‌دهد تا روزانه حال روحی و احساسات خود را ثبت کنند، به سوالاتی درباره کیفیت روز سپری شده خود پاسخ دهند و به مرور زمان نتایج را با گذشته مقایسه کنند. در آینده، اپل امیدوار است با استفاده از ردیاب احساسات و الگوریتم‌های مربوطه، بتواند حال روحی کاربران را بر اساس لحن صحبت، مدل نوشتاری و دیگر اطلاعات ثبت‌شده تشخیص داده و درک کند.

به گزارش کارشناسان، اپل در سال 2014 در زمینه ارتقای سلامت کاربران شروع به کار کرده‌است.
در همین سال اپل اپلیکیشن Health app را منتشر کرده و سال بعد نخستین ساعت‌ هوشمند Apple Watch را به بازار عرضه کرد.
از آن زمان،اپل چندین ویژگی و قابلیت مرتبط با سلامت را به ساعت هوشمند خود افزوده است؛ قابلیت‌هایی از جمله تشخیص سقوط و ردیاب کیفیت خواب.

از دیگر پروژه‌های پیش‌روی اپل در حوزه سلامت، می‌توان به هدست ترکیبی واقعیت اشاره کرد که قرار است تسلط اپل بر دنیای سلامت را گسترش دهد. یکی از قابلیت‌های طراحی شده این هدست برای کاربران، انجام مدیتیشن با استفاده از این تکنولوژی است.
انتظار می‌رود که اپل از این هدست در کنفرانس پیش‌روی WWDC (Worldwide Developers Conference) رونمایی کند.

اپل قصد دارد تا چند سال آینده، قابلیت جدیدی برای کنترل و اندازه‌گیری میزان فشار خون به ساعت‌های جدید اپل اضافه کند؛ همچنین برای کنترل و اندازه‌گیری میزان قند خون نیز برنامه‌هایی دارد. هرچند شایان ذکر است که این تکنولوژی به‌جای خراش دادن پوست انگشت و اندازه‌گیری قند از طریق خون، از سنسورهای مخصوصی طراحی شده برای این هدف استفاده خواهد کرد. این قابلیت قرار است در دستگاه کوچکی تعبیه شود که امکان اتصال به Apple Watch را نیز دارد.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array