به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، ایلان ماسک تصمیم گرفته به‌جای بازگرداندن قابلیت Periscope به توییتر سابق، محیط برگزاری جلسات صوتی Spaces را به پخش زنده ویدیویی مجهز کند!

محیط Spaces در گذشته فقط مخصوص برگزاری جلسات صوتی میان میزبانان و مهمانان حاضر در جلسه بوده است. خود شخص ایلان ماسک به استفاده از این قابلیت علاقه فراوانی دارد و تا این لحظه چندین بار در این محیط پلتفرم X حاضر شده است.

اما از این پس قرار است محیط Spaces به قابلیت پخش زنده ویدیویی نیز مجهز شود. این شبکه اجتماعی که در گذشته توییتر نام داشت و از سال قبل با نام X آن را می‌شناسیم، روز گذشته اعلام کرد که ایلان ماسک، مالک و مدیر ارشد بخش تکنولوژی این کمپانی قصد دارد قابلیت Spaces را به‌نحوی ارتقا دهد.

پخش زنده ویدیویی، قابلیت جدید محیط Spaces

کاربران محیط Spaces با مراجعه به این قابلیت و هنگام برگزاری یک جلسه صوتی جدید، شاهد حضور یک گزینه جدید به‌نام “فعال‌سازی ویدیو” (enable video) خواهند بود. میزبانان جلسات صوتی Spaces از این پس می‌توانند با استفاده از دوربین جلو (سلفی) یا دوربین عقب (اصلی) گوشی هوشمند خود، پخش زنده ویدیویی را به جلسات خود نیز اضافه کنند.

البته شایان ذکر است که قابلیت پخش زنده ویدیویی در محیط Spaces فعلاً فقط در برای سیستم‌عامل iOS منتشر شده است. به این معنا که فقط کاربران آیفون به این آپدیت جدید پلتفرم X دسترسی دارند و هنوز خبری از توسعه این آپدیت برای نسخه وب و یا اندرویدی توییتر سابق نیست.
به گزارش بسیاری کاربران، تا این لحظه امتحان کردن این قابلیت جدید همراه با تأخیر و وقفه بسیاری بوده است.

ممکن است برای بسیاری از کاربران قدیمی اضافه شدن پخش زنده ویدیویی به محیط برگزاری جلسات صوتی Spaces، یادآور سرویس Periscope باشد. اما واقعیت ماجرا این نیست. شبکه اجتماعی X همین حالا هم به قابلیت پخش زنده ویدیویی مجهز است؛ قابلیتی که محتوای ویدیویی درحال استریم را هم در پروفایل کاربر اصلی و هم در پروفایل مخاطبان آن شخص نمایش می‌دهد.
اما سرویس قدیمی Periscope یک ویژگی جالب هم داشت که به میزبانان اجازه می‌داد از کاربران دیگر دعوت کند تا به این پخش زنده ویدیویی پیوسته و در آن حضور داشته باشند.

آپذیت X
تنظیمات مربوط به فعال‌سازی این قابلیت در X

فعلاً فقط این میزبانان جلسات صوتی Spaces هستند که حق فعال‌سازی پخش زنده ویدیویی را در جلسات دارند. پخش زنده ویدیویی این محیط ممکن است در نگاه اول شبیه پلتفرم استریم ویدیویی Twitch باشد؛ اما احتمالاً در آینده شاهد تغییرات بیشتری در این قابلیت خواهیم بود.
زمانی که ماسک برای اولین بار از افزوده شدن قابلیت پخش زنده ویدیویی به محیط Spaces سخن گفته بود؛ توصیفات او بیشتر شبیه قابلیت کنفرانس ویدیویی یا یک تماس ویدیویی مشابه قابلیت FaceTime گوشی‌های اپل بود. در این دو مورد، فید ویدیویی به‌صورت اتوماتیک به کاربری که در حال صحبت است منتقل می‌‌شود.

درحال‌حاضر ظاهر قابلیت پخش زنده‌ ویدیویی Spaces در پلتفرم X خیلی معمولی به‌نظر می‌رسد. این محتوای ویدیویی شامل ویدیوی میزبان اصلی جلسه و چندین نماد کوچک‌تر دیگر سخنرانان، میزبانان مشترک یا شنوندگان می‌باشد. محیط Spaces به‌نحوی مانند یک چت‌روم زنده فعالیت می‌کند؛ محیطی که تمام کاربران حاضر در جلسه صوتی آن می‌توانند در هر لحظه‌ای به بحث و گفتگو بپیوندند. اما در قابلیت پخش زنده ویدیویی آن، کاربران فقط می‌توانند با ایموجی و لایک اظهارنظر کنند.

منبع: The Verge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array