به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کمپانی گوگل اعلام کرد یکی دیگر از بخش‌های اشتراک Google One به پایان راه رسیده است.

این غول تکنولوژی با انتشار بیانیه‌ای به کاربران خود خبر داده که سرویس VPN اشتراک Google One در دنباله سال 2024 برای همیشه غیرفعال خواهد شد. مشترکین این سرویس با دریافت یک ایمیل اختصاصی از سمت گوگل از این تغییرات پیش‌رو باخبر خواهند شد.
با بررسی ایمیل‌های ارسال شده به کاربران می‌تواند گفت که گوگل هنوز تاریخ دقیقی را برای تعطیلی این سرویس در اشتراک پولی Google One اعلام نکرده و فعلاً به گفتن “در ادامه سال 2024” اکتفا کرده است.

Google One VPN

وداع با سرویس VPN اشتراک Google One پس از 4 سال

کمپانی گوگل برای اولین بار در سال 2020 برای رقابت با دیگر سرویس‌های VPN خصوصی و اشتراکی موجود در بازار مانند Nord VPN و Express VPN به کاربران معرفی شد. این سرویس VPN در تمام برنامه‌های اشتراکی سرویس Google One در دسترس است؛ حتی در ارزان‌ترین اشتراک یک‌ماهه به قیمت 1.99 دلار.

کمپانی گوگل در ایمیل اطلاع‌رسانی خود نوشته که این سرویس در اشتراک Google One به پایان کار خود رسیده و با کناره‌گیری این سرویس VPN از حوزه فعالیت‌های این کمپانی، جای بیشتری برای پروژه‌های خلاقانه و مفیدتر گوگل باز خواهد شد.

Google One VPN

همچنین یکی دیگر از خبرگزاری‌ها ادعا کرده که به گفته این غول تکنولوژی، یکی دیگر از دلایل غیرفعال کردن سرویس VPN در اشتراک Google One این است که “استقبال کاربران از این خدمات کم بوده و از آن استفاده چندانی نمی‌شود”. مشترکین فعلی این سرویس با هماهنگی و راهنمایی گوگل به سرویس‌های VPN واسطه و جایگزین معرفی خواهند شد.

به گفته مدیرعامل گوگل، اخیراً مشترکین سرویس Google One از 100 میلیون نفر گذشته بود.  این سرویس اشتراکی یکپارچه و همه‌جانبه خدمات مختلفی از جمله فضای ذخیره اضافه برای برنامه‌های Gmail، Drive و Photos و همچنین امکانات دیگر را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درعین‌حال، به گفته گوگل دارندگان گوشی‌های برند پیکسل همچنان امکان استفاده از این سرویس را خواهند داشت. افرادی که دارای گوشی‌های پیکسل 7 و یا بالاتر هستند می‌توانند با مراجعه به بخش تنظیمات گوشی خود به سرویس VPN اشتراک Google One دسترسی داشته باشند.
همچنین از تاریخ 15 می به بعد (26 اردی‌بهشت 1403)، ارسال رایگان سفارشات پرینت عکس از سرویس Google Photos به مقصدهای کانادا، بریتانیا، آمریکا و اروپا غیرفعال خواهد شد.

منبع: AndroidAuthority

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array