به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، روزنامه معتبر The Wall Street Journal اخیراً با انتشار مقاله‌ای اختصاصی مدعی شده است که همکاری تجاری کمپانی اپل با مؤسسه مالی Goldman Sachs پس از 4 سال به پایان رسیده است.

مؤسسه مالی Goldman Sachs مسئولیت پشتیبانی از کارت اعتباری اپل (Apple Card) و حساب پس‌انداز آن (Apple Savings) را دارد.

اپل در واکنش به این اخبار منتشر شده اعلام کرده است که هردوی این کمپانی‌ها تمرکز خود را به “ایجاد یک تجربه کاربری فوق‌العاده برای مشتریان” معطوف کرده‌اند و اشاره مستقیمی به قطع همکاری نکرده است.
اما روزنامه WSJ این ادعا را رد کرده و برمبنای اخبار مؤثق چند منبع ناشناس اعلام کرده که این غول تکنولوژی قصد دارد همکاری خود را با مؤسسه Goldman Sachs در بازه زمانی 12 تا 15 ماه آینده پایان دهد. معامله میان این دو شرکت اخیراً به بازگشایی حساب‌های سرمایه‌گذاری برای دارندگان کارت بانکی Apple Card رسیده بود.

البته خبر رسمی خروج اپل از این قرارداد هنوز منتشر نشده است اما چندین گزارش اخیر حاکی از آن هستند که این دو شریک تجاری به آخر خط همکاری با یکدیگر رسیده‌اند. در اوایل سال جاری میلادی، مدیرعامل مؤسسه مالی Goldman Sachs، دیوید سولومن گفته بود که “در پی یافتن راه‌حل‌های استراتژیک جایگزین” برای بخش مشتریان این مؤسسه می‌باشد.

اپل کارت

دردسرهای مدیریت کارت اعتباری اپل

براساس این گزارشات، مؤسسه مالی Goldman Sachs در رابطه با کارت اعتباری اپل دچار مشکلات مختلفی شده است. مشکلاتی مانند درآمدهای معمول کارت‌های اعتباری، هزینه‌های سالانه، تراکنش‌های فرامرزی و جرایم دیرکرد. همچنین، براساس گزارش این روزنامه، تمام مشتریان این کارت ملزم هستند بدهی‌های خود را در ابتدای ماه (میلادی) پرداخت کنند که همین مسئله منجر به بروز مشکلات بزرگ‌تری در بخش پشتیبانی مشتریان می‌شود.

به‌نظر می‌رسد که پس از چند سال همکاری و به بن‌بست خوردن راه‌حل‌ها، کمپانی اپل به‌دنبال مؤسسه‌های مالی دیگری برای صدور کارت اعتباری خود می‌باشد. این سرویس مالی با نام “Apple Card” برای اپل پروژه‌ای موفقیت‌آمیز به حساب می‌آید اما به‌نظر می‌رسد که بهره چندانی از این همکاری نصیب مؤسسه Goldman Sachs نشده است.

براساس گزارشات این چند ماه اخیر، این مؤسسه مالی نیز از این همکاری ناراضی است و قصد دارد به همکاری خود با اپل پایان دهد. شنیده‌ها حاکی از آن هستند که مؤسسه Goldman Sachs با بانک‌هایی مانند American Express و همچنین مؤسسه JPMorgan Chase برای تصاحب قرارداد Apple Card مذاکراتی داشته است.

با اینکه در بیانیه اپل هیچ اشاره‌ای به رد کردن 100% این اخبار نشده است؛ اما باز هم ابهاماتی وجود دارد.
در این بیانیه نوشته شده: “کمپانی اپل و مؤسسه Goldman Sachs همچنان قصد دارند به ایجاد یک تجربه کاربری فوق‌العاده برای مشتریان ادامه دهند. ما قصد داریم با ارائه خدمات Apple Card، به مسیر ساختن سبک زندگی مالی سالم‌تر افراد کمک کنیم. این کارت اعتباری از استقبال بسیار خوبی از سوی مصرف‌کنندگان روبرو شده است و ما قصد داریم به نوآوری در این مسیر و ایجاد بهترین ابزار و خدمات برای مشتریان ادامه دهیم”.

با اینکه مؤسسه مالی Goldman Sachs سال گذشته اعلام کرده بود که قرارداد همکاری با اپل تا سال 2029 تمدید شده است؛ اما اخبار مربوط به جدا شدن مسیر این دو کمپانی از یکدیگر در سال‌های اخیر شده یافته است.

البته که همیشه راه خروج از این قرارداد وجود خواهد داشت اما طی کردن این مسیر برای هردو طرف بسیار سخت و دشوار خواهد بود. مؤسسه Goldman Sachs اجازه ندارد بدون تأییدیه کمپانی اپل مسئولیت این قرارداد را به شخص دیگری بسپارد.
همچنین براساس شنیده‌ها، اپل ملزم است که خدمات اپل کارت را تا سال 2026 از طریق شبکه Mastercard به مشتریان خود ارائه دهد.

البته که این دو کمپانی هنوز در ابتدای این ماجرا هستند و درخواست قطع همکاری تا 15 ماه آینده ظاهراً حتی هنوز مورد تأیید قرار نگرفته است.

منبع: Tech Crunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array